خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران در آستانه مراسم اختتامیه «نخستین جشنواره مشکات»:

جشنواره‌های شهری المپیادهای شهروندی هستند

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۵۲

این جشنواره‌ها در مردم ایجاد پویایی و نشاط می‌کنند و انبوه آثاری که به این جشنواره‌ها می‌رسد، نشان دهنده فراگیری آن‌ها و گستردگی مخاطب نشان است.

ایلنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آستانه برگزاری مراسم اختتامیه «نخستین جشنواره مشکات» گفت: اصولاً جشنواره‌ها فرصتی برای دیدن و دیده شدن هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: در این میان جشنواره‌های شهری فرصت‌های مغتنمی هستند که هر یک از شهروندان با حضور در آن‌ها خود را در سپهر فرهنگی شهر مطرح کرده و در منظر قضاوت دیگران قرار می‌دهند.

وی از جشنواره‌های شهری به عنوان محلی برای گفت‌و‌گو و داد و ستد فرهنگی بین مردم نام برد و اظهار کرد: این جشنواره‌ها در مردم ایجاد پویایی و نشاط می‌کنند و انبوه آثاری که به این جشنواره‌ها می‌رسد، نشان دهنده فراگیری آن‌ها و گستردگی مخاطب نشان است.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه جشنواره‌های شهری نمایی از شهر و نمایه‌ای از درونمایه شهروندان و نوع نگاه آن‌ها مسائل شهری را منعکس می‌کنند، تصریح کرد: جشنواره‌ شهری به عنوان نوعی دیپلماسی فرهنگی بین شهروندان باعث می‌شود دریچه‌ جدیدی بر روی آن‌ها باز شود.

وی با بیان اینکه جشنواره‌های شهری نقش به سزایی در انتقال آموزه‌ها و ارتقای آگاهی‌های شهروندان ایفاء می‌کنند، گفت: فضای تعاملی جشنواره‌های شهری، فضایی است که شهروندان در آن‌ها از فرصت کنار هم بودن بهره‌مند شده و هم‌زمان مدیریت شهری نیز از فرصت مشارکت و همراهی شهروندان با مسئولان شهر برخوردار می‌شود.

معاون شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره مشکات در محور حمل و نقل و ترافیک پذیرای آثاری از شهروندان عادی بود که از نظر صاحب‌نظران واجد ویژگی‌های آثار حرفه‌ای بود و این به آن معناست که ممکن است بسیاری از شهروندان دارای استعداد و توانمندی‌هایی‌ باشند که صرفاً هنرمندان حرفه‌ای واجد آن هستند.

مراسم اختتامیه «نخستین جشنواره مشکات» عصر امروز (دوشنبه ۱۶ اردیبهشت) در محل ایوان شمس (تالار حرکت) برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز