خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ:

سالانه ۵ هزار موتورسوار در کشور جان می‌بازند

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۴۷

در حال حاضر بالغ بر ۳ میلیون دستگاه موتورسیکلت در پایتخت تردد دارند و موتورسواران پس از عابران پیاده که ۴۰ درصد تلفات ناشی از تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده‌اند، بیشترین سهم را دارند.

ایلنا: موضوع ترافیک به عنوان دغدغه مشترک مردم و مسئولان شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اهمیت این موضوع و ضرورت آموزش‌های ترافیکی و فرهنگ‌سازی در این حوزه به منظور کاهش مسائل و مشکلات ناشی، از آن مورد تاکید مدیران شهری، نمایندکان مردم در شورای شهر و فرماندهان پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت قرار دارد و برگزاری جشنواره‌هایی مانند مشکات که با مشارکت مردم برگزار می‌شود، یکی از اقداماتی است که می‌تواند ارتقای فرهنگ عمومی از جمله فرهنگ ترافیک را در جامعه در پی داشته باشد.

تشکری هاشمی: ترافیک مساله شماره یک کلان شهرهای ایران و دنیاست

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این ارتباط گفت: ترافیک به عنوان مساله شماره یک پایتخت، بارز‌ترین دغدغه مردم و مسئولان شهری نه تنها در کلان شهرهای ایران بلکه در کلان شهرهای دنیاست و توجه ویژه‌ای را می‌-طلبد.

به گزارش ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: زیرساخت‌های کامل حمل و نقلی، مقررات مناسب ترافیکی، نظام کار آمد جابه‌جایی‌ها و ناوگان مجهز حمل و نقل عمومی در شهر‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تاکید کرد: مهم‌تر از اجرای فعالیت‌های سخت‌افزاری، انجام برنامه‌های نرم‌افزاری در قالب ارتقای فرهنگ شهروندی است که اساس رفتارهای ترافیکی را شکل داده و نقش انکارناپذیری در ساماندهی یا نابه‌سامانی ترافیک بر جای می‌گذارد.

پیاده‌راه‌سازی اقدامی حمل و نقلی و فرهنگی است

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در این رابطه اظهار کرد: جشنواره‌هایی مانند جشنواره مشکات که با مشارکت شهروندان برگزار می‌شود، بستری برای حضور و فرصتی برای ورود مستقیم مردم به مسائل شهرشان است.

سید محمد هادی ایازی تصریح کرد: اقداماتی مانند پیاده‌راه‌سازی، اقدامی حمل و نقلی و در عین حال فرهنگی است که پیاده‌راه‌های خیابان‌های حضرت ولی‌عصر (عج)، انقلاب اسلامی، آزادی، شریعتی و ۱۷ شهریور، از آن جمله‌اند.

وی خاطرنشان کرد: کلان شهر تهران بیش از ۸ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده و این آمار بالا اقتضاء می‌کند فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌تری به منظور مشارکت هر چه بیشتر شهروندان در امور شهر به مورد اجرا گذاشته شود.

سردار رحیمی: سالانه ۵ هزار موتورسوار در کشور جان می‌بازند

همچنین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در این مورد گفت: حمل و نقل از اساسی‌ترین ارکان زندگی شهری محسوب می‌شود و باید به این موضوع مهم و بهبود آن با توجه بیشتر و نگاه عمیق‌تر و جدی‌تری پرداخته شود.

حسین رحیمی افزود: در حال حاضر بالغ بر ۳ میلیون دستگاه موتورسیکلت در پایتخت تردد دارند و موتورسواران پس از عابران پیاده که ۴۰ درصد تلفات ناشی از تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده‌اند، بیشترین سهم را دارند.

وی تاکید کرد: سالانه ۵ هزار راکب موتورسیکلت در کشورمان جان خود را از دست می‌دهند که بسیاری از آنان به خاطر عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و نیز بی‌ توجهی به نکات ایمنی از جمله عدم استفاده از کلاه ایمنی جان می‌-بازند.

ابتکار: آلودگی هوا و صدا نتیجه استاندارد پایین خودروهاست

از سوی دیگر رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: بسیاری از موضوعات شهری از جمله حمل و نقل با محیط زیست ارتباط مستقیم دارند و فرهنگ‌سازی در آن‌ها گامی جهت نهادینه کردن فرهنگ محیط زیست است.

معصومه ابتکار تصریح کرد: همواره یک سوال مطرح است و آن این است که چرا با توجه به تلاش‌های گسترده‌ برای اجرای صحیح قانون، باز می‌بینیم پآیبندی به قانون در جامعه جدی گرفته نمی‌شود و رفتارهای درست نهادینه نمی‌گردد.

وی خاطر نشان کرد: آلودگی هوا و آلودگی صوتی دو معضل پایتخت است و در سایه رعایت نکردن قانون، خودرو‌ها در کشور با استاندارد پایین تولید می‌شوند تا محصول این بی‌توجهی آلودگی هوا و صدا و به مخاطره افتادن سلامت شهروندان باشد.

آیین اختتامیه جشنواره مشکات در محور حمل و نقل و ترافیک که با حضور ۲۲ هزار نفر از شهروندان برپا شده بود، طی مراسمی ویژه‌ای در «خانه هنرمندان ایران» از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار گردید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز