خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان آتش نشانی در گفتگو با ایلنا:

حوادث گودبرداری ریشه در کوتاهی سازمان نظام مهندسی دارد

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۴۳

وظیفه اصلی برای نظارت بر نحوه گودبرداری‌ها بر عهده سازمان نظام مهندسی است و سازمان آتش نشانی هیچ مسئولیتی ندارد و سعی می‌کند کار را به صورت فنی و مهندسی به سرانجام برساند.

ایلنا: مدیرعامل سازمان آتش نشانی با بیان اینکه آتش نشانی مسئولیتی در برابر حوادث رخ داده در گودبرداری‌ها ندارد گفت: سازمان نظام مهندسی در این زمینه کوتاهی می‌کند.

سید رضا خوشزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره نحوه گودبرداری‌های ساختمانی در شهر تهران با توجه به مشکلات ایجاد شده در شهر تهران اظهار کرد: وظیفه اصلی برای نظارت بر نحوه گودبرداری‌ها بر عهده سازمان نظام مهندسی است و سازمان آتش نشانی هیچ مسئولیتی ندارد و سعی می‌کند کار را به صورت فنی و مهندسی به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه مهندسان ناظر بیشترین نقش را در گودبرداری‌ها دارند تاکید کرد: باید دایره نظارت بر گودبرداری‌ها توسعه یابد تا حوادث کاهش یابد. زمانی که نظارت‌ها کامل شد می‌توانیم امیدوار باشیم که دیگر مشکی پیش نخواهد آمد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه به درستی وظیفه سازمان نظام مهندسی در گودبرداری‌ها تعیین نشده است به مصوبه شورای شهر در این زمینه اشاره کرد و افزود: هنوز مشخص نیست این لایحه چه وقت به تصویب می‌رسد اما بدون شک نظریه‌پردازی تا عمل تفاوت دارد و سازمان نظام مهندسی می‌بایست با آسیب‌شناسی از اتفاقات گذشته به راهکار مناسبی دست یابد.

وی صراحتا اعلام کرد: در تمامی موارد حوادث گودبرداری مهندسان ناظر کوتاهی کردند و اقدامات قانونی را به خوبی انجام ندادند.

خوشزاد ابراز امیدواری کرد: تا اعضای شورای شهر هر چه سریع‌تر لایحه گودبرداری شهر تهران را تصویب کنند تا بر اساس آن وظایف دستگاه‌ها مشخص شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز