خبرگزاری کار ایران

برای چندمین بار متوالی؛

طرح تحکیم بنیان خانواده باز هم به تصویب اعضای شورای شهر نرسید

asdasd

باید به سه قوه تذکرات و پیشنهاداتی برای ورود مناسب به مقوله تحکیم بنیاد خانواده ارائه شود و از آن‌ها بخواهیم تا گزارشات خود را براساس برنامه و قانون به شورای شهر ارائه دهد.

ایلنا: طرح تحکیم بنیان خانواده اگر چه با اعتراض طلایی درجلسه علنی امروز بررسی شد اما به دلیل مخالفت برخی از اعضای شورای شهر تصویب آن باز هم برای زمان دیگر موکول شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، درجلسه امروز طرح تحکیم بنیان خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی مشترک زوجین، قبل از ثبت ازدواج در جلسه امروز برای چندمین بار متوالی مطرح شد اما به دلیل اظهار نظر اعضای شورای شهر نسبت به محتوای این طرح بار دیگر به تصویب نرسید و قرار شد بررسی آن در کمیته تلفیقی بررسی و نتیجه برای تصویب نهایی به صحن ارسال شود.

مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی واجتماعی شورای شهر تهران در ابتدای جلسه علنی امروز با اعتراض به تهیه دستور جلسات شورای شهر اظهار کرد: طرح یک فوریت تحکیم بنیان خانواده پیش از این تصویب شده است اما در دستور جلسات شورا بررسی نهایی این طرح در آخرین دستورالعمل قرار می‌گیرد و به این ترتیب هیچ‌گاه نوبت به بررسی آن نمی‌شود.

وی ادامه داد: این شیوه درست نیست و بهتر است در تهیه دستور جلسه تجدید نظر شود.

حسن بیادی در جلسه امروز ریاست شورا را برعهده داشت گفت: به دلیل درخواست طلایی طرح تحکیم بنیاد خانواده بلافاصله بررسی شود.

به گزارش ایلنا، ‌بررسی این طرح آغاز شد و ماده واحده و پیشنهادات شورا به سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها قرائت شد.

طبق این پیشنهاد‌ات مواردی از قبیل پیشنهاد به هیات وزیران جهت تصویب الزام گذراندن دوره های آموزشی مهارت‌های زندگی مشترک و ارائه گواهی نامه آن به دفا‌تر ثبت ازدواج، پیشنهاد به مصوبه شورای اسلامی جهت تدوین و تصویب طرح حمایت از پوشش بیمه‌ای خدمات مشاوره و روان‌شناسی خانواده، پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی برای تدوین و تصویب طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی خانواده و غیره انجام شد.

معصومه آباد عضو شورای شهر تهران با حمایت از این طرح اظهار کرد: کلیات این طرح به تصویب رسیده است و اشکالات آن شکلی است ما از دولت خواسته‌ایم تا در تسریع و برنامه‌های اجرایی بنیاد خانواده تاکید کند و وزارت خانه و نهادهای متولی نیز ورود جدی به این موضوع داشته باشد.

به گزارش ایلنا، خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران با انتقاد از متن طرح مذکور و نقد به آن گفت: آیا الزامی وجود دارد که شهرداری تهران با تمام مشکلاتش به این موضوع ورود جدی داشته باشد آیا دستگاه و متولی دیگری در این بخش وجود ندارد.

سید مناف هاشمی معاون شهردار تهران که در این جلسه حضور داشت با بیان اینکه قبول داریم که شهرداری نمی‌تواند در تمامی معضلات موجود ورود جدی داشته باشد اظهار کرد: منابع شهرداری تهران محدود است اما با این حال در حوزه اجتماعی ماموریت‌های اجتماعی و فرهنگی را ترسیم کردیم تا در راستای حمایت از نهاد خانواده و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی ورود جدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: براساس این ورود قرار است شهرداری شش خدمت را در حوزه فرهنگی و اجتماعی ارائه دهد که ردیف بودجه ۵ میلیارد تومانی برای آن تعیین شده است.

حسن بیادی رئیس این جلسه شورای شهر نیز با بیان اینکه طرح بنیاد خانواده طرح مبارکی است گفت: باید به سه قوه تذکرات و پیشنهاداتی برای ورود مناسب به مقوله تحکیم بنیاد خانواده ارائه شود و از آن‌ها بخواهیم تا گزارشات خود را براساس برنامه و قانون به شورای شهر ارائه دهد.

رسول خادم رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نیز با بیان اینکه بهتر است شهردای در سایر بخش‌ها بیش از این حوزه فعالیت کند تاکید کرد: نمی‌گویم که شهرداری تهران ورودی به این موضوع نداشته باشد بلکه معتقدم نقش خود را در حد نقش حمایتی حفظ کند. اینکه بخواهد بانک اطلاعاتی بنیاد خانواده‌ها را به منظور رصد ایجاد کند جای سوال دارد.

وی ادامه داد: حوزه بنیاد حفظ خانواده متولی دارد و شهرداری تهران بهتر است در نقش حامی اقدامات لازم را ایجاد کند.

معصومه آباد در پاسخ به خادم گفت: اگر شاهد مراجعه بسیار زیاد زوجین در سال‌های اولیه به دادگاه‌ها و شعبات خانوادگی هستیم برای این است که زوجین توانایی و مهارت ارتباط برقرار کردن را با یکدیگر ندارد پس بهتر است شهردای نسبت به این موضوع ورود جدی داشته باشد.

به گزارش ایلنا در پایان حسن بیادی اظهار کرد: بهتر است کمیته تلفیقی تشکیل شود تا نسبت به این طرح به جمع بندی نهایی برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز