خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

جشنواره زنان و تولید ملی ثمره فعالیت ۵ ساله زنان سرپرست خانوار است

asdasd

انصافا ما مسئولین وظیفه داریم که ارزشگذاری ویژه‌ای به بانوان، مادران و دختران جامعه داشته باشیم چرا که بر این باوریم که ارزش گذاشتن به مقام زن ارزشگذاری به همه خوبی‌های جامعه است.

ایلنا: شهردار تهران با بیان اینکه جشنواره زنان و تولید ملی نتیجه دستاورد و فعالیت ۵ ساله زنان سرپرست خانوار بوده است گفت: این جشنواره در برنامه سالانه بوستان گفتگو قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف در اختتامیه نخستین جشنواره زنان و تولید ملی با بیان این مطلب اظهار کرد: جا دارد در این جمع از بانوان شهیده دفاع مقدس یاد کنیم، چه کسانی که در میدان جنگ به شهادت رسیدند و چه آنانی که در موشک باران‌ها و بمب باران‌ها در نقاط مختلف کشور به شهادت رسیدند. همچنین باید یاد کنیم از مادران شهیدی که با صبر و استقامتشان فرزندان خود را به جنگ فرستادند و با دست خودشان جوانانشان را دفن کردند و هرگز در مقابل دشمنان خم به ابرو نیاوردند و حتی خود را غمناک هم نشان ندادند.

وی افزود: هرکس با هر سلیقه و گرایش و با هر نگاهی اگر ذره‌ای انصاف در وجودش باشد در مقابل خانواده شهدا و خون شهدا سر تعظیم فرود می‌آورد چرا که همه ما زندگی مادی و معنوی خود را مدیون این شهدا و خانواده‌های آن‌ها هستیم.

قالیباف در ادامه در مورد جشنواره زنان و تولید ملی گفت: این جشنواره نتیجه دستاورد و فعالیت ۵ ساله زنان سرپرست خانوار است.

وی گفت: انصافا ما مسئولین وظیفه داریم که ارزشگذاری ویژه‌ای به بانوان، مادران و دختران جامعه داشته باشیم چرا که بر این باوریم که ارزش گذاشتن به مقام زن ارزشگذاری به همه خوبی‌های جامعه است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: ما بر این باوریم که بانوان جامعه در همه عرصه‌ها می‌توانند تاثیر گذار باشند و در همه خوبی‌ها و نقصان‌های جامعه نقش زنان تاثیرگذار است و ما نیز در تلاشیم که این نگاه را در ماموریت‌های شهرداری مورد توجه قرار دهیم و در جامعه آن را عملی کنیم و این را از وظایف اساسی و جدی خود می‌دانیم.

وی با اشاره به تاکید و تلاش مدیریت شهری برای تبدیل شهرداری تهران از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی افزود: امروز مردم شریف و نجیب و منصف شهرمان این نگاه را در مجموعه شهرداری می‌بینند البته حتما نقص‌هایی نیز در کار وجود دارد که با کمک مردم رفع خواهد شد. ما در حوزه مسایل اجتماعی، فرهنگی و موضوع خانواده همه حرکت‌ها و اقدامات شهرداری تهران را ساماندهی کرده‌ایم، یعنی امروز اکثر برنامه‌های شهرداری تهران خانواده محور است.

شهردار تهران تصریح کرد: حتی در توسعه کالبدی شهر نیز موضوع خانواده محوری مورد توجه قرار گرفته است و سعی کردیم در این خانواده محوری اولویت‌ها را مشخص کنیم. براین اساس در اولویت بندی‌های خود به این نتیجه رسیده‌ایم که خانواده‌هایی که سرپرستشان زنان هستند و یک بانو مسئولیت خانواده را بر عهده دارند باید در اولویت قرار گیرند.

وی افزود: امروز خانواده‌هایی که هم مرد خانواده و هم مادر خانواده با هم در کار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تلاش می‌کنند دچار مشکلات جدی هستند، حال خانواده‌هایی که همه بار مسئولیت‌ها بردوش مادر خانواده است این فشار و مشکلات چند برابر می‌شود.

قالیباف تاکید کرد: از این منظر است که توجه به خانواده‌هایی که زنان سرپرست آن‌ها هستند در اولویت قرار گرفته است و ما معتقدیم که اگر به این خانواده‌ها توجه لازم نشود به مراتب شکنندگی در ابعاد مختلف بیشتر از خانواده‌های دیگر خواهد بود، لذا توجه زنان سرپرست خانوار را پیش از آنکه یک وظیفه اداری بدانیم یک وظیفه انسانی و اسلامی برای خود می‌دانیم.

وی با بیان اینکه بار‌ها در جلسات شهرداران مناطق و معاونان اجتماعی به موضوع زنان سرپرست خانوار تاکید فراوان داشته‌ایم گفت: رسیدگی به موضوع زنان سرپرست خانوار یک کار عاشقانه و انسانی است زیرا دنیا و آخرت هر فردی را تضمین می‌کند به خاطر همین تلاش کرده‌ایم این کار را با یک منطق و کار علمی پیش ببریم.

شهردار تهران فعالیت ستاد توانمندسازی بانوان را یک روند پنج ساله عنوان کرد و افزود: این جشنواره یک کار یک شبه، یک هفته‌ای و یک ماه نیست بلکه برای این موضوع چندسالی است که زمان صرف شده است.

وی با تاکید بر همیشگی کردن جشنواره زنان افزود: اگر نمایشگاهی بخواهد برپا شود می‌تواند از طریق اتحادیه و اصناف مجوزهای لازم را در مدت کوتاهی دریافت کند ولی برای برپایی این نمایشگاه تلاش فراوانی صورت گرفته زیرا قصد ما تنها برگزار کردن نمایشگاهی از جنبه اقتصادی نبوده است و این جشنواره جنبه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... را با هم دارا است و در حوزه اجتماعی و فرهنگی شهروندان نقش به سزایی را ایفا می‌کند. اگر به مسایل فرهنگی و تربیتی توجه نشود خطرساز خواهد شد ولی با برنامه ریزی می‌توانیم فرصت‌های خوبی را در جنبه‌های تولیدی در اختیار این افراد قرار داد.

وی با اشاره به پوشاک عرضه شده در این جشنواره گفت: در این نمایشگاه علاوه بر قیمت و کیفیت به موضوع عفاف و حجاب نیز باید توجه شود تاشان و شئون جامعه از هر نظر رعایت شود. البته نخستین جشنواره زنان و تولید ملی به نوعی آغاز کار محسوب می‌شد با این حال کار خوب و قابل قبولی بود.

قالیباف تاکید کرد: این جشنواره در برنامه سالانه پارک گفتگو قرار خواهد گرفت و مانند نمایشگاه‌های گل و گیاه می‌توانیم این نمایشگاه را چند بار در سال به صورت هفت تا ده روزه برای بانوان برپا کنیم. همچنین در اسفند ماه نیز دومین دوره این نمایشگاه برپا خواهد شد.

وی گفت: از مجموعه کوثرهای مناطق ۲۲ گانه، زنان سرپرست خانوار و بانوان کارآفرین که با برنامه ریزی مدون و دقیق این کار را شروع کردند، تشکر می‌کنم و از آنان می‌خواهم که برای نمایشگاه‌های بعدی البته با تاکید بر کیفیت، زیبایی کار و قیمت مناسب و موضوع عفاف و حجاب تلاش کنند.

شهردار تهران درباره الگوبرداری تمام کشور از نخستین جشنواره بانوان افزود: امیدوارم این نوع کار‌ها علاوه بر شهر تهران در شهرداری‌های سراسر کشور نیز مورد بهره برداری و الگو قرار گیرد تا هم بار فرهنگی اجتماعی جامعه را رفع کنیم هم در روند تولید نقش مهمی را ایفا کرده باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پایان این مراسم از برخی از برگزیدگان و دست اندرکاران برگزاری جشنواره زنان و تولید ملی تقدیر به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز