خبرگزاری کار ایران

مشاور شهردار تهران:

در شورای شهر به کارشناسان محیط زیستی نیازمندیم

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۵۶

اعضای شورای شهر باید بدانند که محیط زیست و دفاع از محیط زیست و دفاع از محیط زیست فقط حفظ طبیعت نیست ولی متاسفانه این اشتباه هر ساله اتفاق می‌افتد و اعضای شورای شهر محیط زیست را محدود به حفظ طبیعت شهر می‌دانند.

ایلنا: مشاور شهردار تهران گفت: متاسفانه در بسیاری از شوراها از جمله کلان‌شهرها، دیدگاه توسعه پایدار خیلی کم دیده می‌شود و بیشتر نگاه‌ها معطوف به نگرش‌های اقتصادی، شهری توسعه محض و در بهترین حالت افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان است و می توان مدعی شد که خبری از توسعه پایدار در شورای شهرها به عنوان مجلس قانون‌گزار شهری یا محلی نیست.

وحید نوروزی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن تاکید بر اهمیت حضور متخصصان محیط زیست در شورای شهر، گفت: باید تمامی اعضای شورای شهر بر امور محیط زیست شهری و کشوری مسلط باشند چراکه مسائل این حوزه در مدیرت شهری و آینده شهر نقش مهمی ایفا می‌کند.

مشاور شهردار تهران ادامه داد: اعضای شورای شهر باید بدانند که محیط زیست و دفاع از محیط زیست و دفاع از محیط زیست فقط حفظ طبیعت نیست ولی متاسفانه این اشتباه هر ساله اتفاق می‌افتد و اعضای شورای شهر محیط زیست را محدود به حفظ طبیعت شهر می‌دانند.

وی تاکید کرد: منظور از محیط زیست و دفاع از محیط زیست، توسعه پایدار است لذا تمام مدیران شهری و ملی باید دیدگاه‌شان از توسعه، یک توسعه پایدار و موزون باشد که اگر این اصل را رعایت کنند آنگاه می‌توانند آینده را برای نسل‌های بعدی حفظ کنند؛ ولی اگر دیدگاهی موقت و لحظه‌ای به امور داشته باشند، مطمئن باشید که راه به جایی پیدا نخواهند کرد و محیط زیست شهری نابود می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه ما فرصت جبران بسیاری از اشتباه‌های خود در زمینه محیط زیست را نداریم، تصریح کرد: متاسفانه در بسیاری از شوراها از جمله کلان‌شهرها، دیدگاه توسعه پایدار خیلی کم دیده می‌شود و بیشتر نگاه‌ها معطوف به نگرش‌های اقتصادی، شهری توسعه محض و در بهترین حالت افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان است و می توان مدعی شد که خبری از توسعه پایدار در شورای شهرها به عنوان مجلس قانون‌گزار شهری یا محلی نیست.

نوروزی درباره عملکرد سازمان حیط زیست در حوزه دفاع و حفظ محیط زیست کشور، تاکید کرد: متاسفانه شاهد اقدامات خوبی از این سازمان نبوده‌ایم و این سازمان به عنوان متولی اصلی محیط زیست نتوانسته است به وظایف خود عمل کند و به جرات می‌توان عنوان کرد که سازمان محیط زیست در حال حاضر ضعیف‌ترین سازمان کشور از انقلاب تا کنون بوده است.

مشاور شهردار تهران در آخر متذکر شد: هرچقدر که اعضای محیط زیستی قوی‌‌تر در شورای شهر داشته باشیم بدون شک عملکرد خوبی در حوزه محیط زیست شهری خواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز