خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان پارک‌ها اعلام کرد:

افزوده شدن ۸۰۰ پارک و ۱۶ هزار هکتار جنگل کاری طی ۸ سال گذشته به تهران

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۳۸

امروز نزدیک به دو هزار بوستان در تهران وجود دارد که بوستان‌های بزرگ از جمله آزادگان، ولایت و... در جنوب تهران ایجاد شده است و تلاش شده فاصله شمال و جنوب شهر کم شود.

ایلنا: مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: از ۸ سال گذشته تاکنون ۸۰۰ پارک و ۱۶ هزار هکتار جنگل کاری به مجموعه فضای سبز شهر تهران افزوده شده است.

به گزارش ایلنا، علی محمد مختاری در مراسم جشن درختکاری و افتتاح دو هزار و ۳۰۰ هکتار جنگل کاری در غالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران که پیش از ظهر امروز با حضور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر، دکتر لاله افتخاری نماینده مجلس، حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر، مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: سرانه سبز شهر تهران قبل از انقلاب کمتر از یک متر بود اما امروز به ۱۵ متر رسیده است و سرانه فضای سبز برون شهری نیز هم اکنون به ۲۳ متر رسیده است. همچنین پیش از انقلاب ۷۵ پارک و سه پارک جنگلی در تهران وجود داشت که مجموع آن‌ها به دو هزار و ۹۰۰ هکتار نمی‌رسید.

وی با اشاره به اینکه سال ۶۵ کلنگ ایجاد طرح کمربند سبز در تهران به زمین زده شد که امروز به ۳۸ هزار هکتار رسیده است، گفت: امروز نزدیک به دو هزار بوستان در تهران وجود دارد که بوستان‌های بزرگ از جمله آزادگان، ولایت و... در جنوب تهران ایجاد شده است و تلاش شده فاصله شمال و جنوب شهر کم شود.

مختاری افزود: در مناطق دارای بافت فشرده مسکونی نیز فضای سبز توسعه یافته است همچنین توسعه طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران از گسترش بی‌رویه شهر جلوگیری کرده و در اقلیم شهر تهران تاثیر می‌گذارد و جلوی ساخت و ساز‌ها را خواهد گرفت که اکنون ۱۰ هزار هکتار آن توسط شهرداری طراحی و اجرا شده است.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه صد در صد فضای سبز شعهر تهران با آب خام و غیر شرب آبیاری می‌شود به وجود چالش‌هایی در توسعه فضای سبز اشاره کرد و گفت: کمبود زمین مناسب و قابل تملک تعیین تکلیف باغات خصوصی، احیاء فضای سبز در دامنه جنوبی البرز، تملک و بهسازی فضای سبز درون شهری که اختیار آن در دست شهرداری تهران نیست از جمله پارک پردیسان که هم اکنون دست خوش ساخت و سازهای بی‌مورد شده از جمله چالش‌های موجود در توسعه فضای سبز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز