خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در آستانه افتتاح تونل بزرگ نیایش اعلام کرد:

تونل نیایش در آسیا بی‌ نظیر است

کد خبر : ۴۷۱۴۲

به‌ کارگیری فنآوری روز دنیا در پروژه‌های حمل و نقل شهری، نشان دهنده تلاش مسئولان شهر برای تامین رفاه حال شهروندان است/ دولت باید سهم خود را در تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های عمرانی پایتخت پرداخت کنند/ مدیریت شهری تهران قادر است سالی ۵۰ کیلومتر مترو بسازد.

ایلنا: سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در آستانه افتتاح تونل بزرگ نیایش اعلام کرد: تونل نیایش به عنوان دومین تونل شهری بلند جهان پروژه بسیار بزرگی است که حداقل در کشورهای آسیایی کمتر دیده شده و در آسیا بی‌ نظیر است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهرداد لاهوتی افزود: در چند سال اخیر پیشرفت‌های بسیاری در حوزه‌های شهری تهران به ویژه گسترش حمل و نقل عمومی و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه به عنوان نمونه وضعیت اتوبوسرانی تهران در گذشته حقیقتاً شایسته مردم ما نبود، اظهار کرد: با توجه به اقداماتی همچون نوسازی اتوبوس‌های فرسوده، امروز ناوگان اتوبوسرانی تهران به هیچ عنوان با چند سال قبل قابل مقایسه نیست.

لاهونی با بیان اینکه متوسط ساخت خطوط مترو در گذشته تنها سه کیلومتر در سال بود، تصریح کرد: در چند سال اخیر مدیریت شهری تهران ثابت کرده چنان‌چه منابع و اعتبارات مورد نیاز به این مجموعه اختصاص یابد، قادر است در سال ۵۰ کیلومتر خط مترو بسازد که این مهم در نوع خود موفقیت بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در تهران ابزار و امکانات پیشرفته روز دنیا مانند دستگاه‌های حفار تونل مترو به کار گرفته شده در حالی که پیش از این حفاری‌ها با دست انجام می‌شد، اضافه کرد: به‌ کارگیری فنآوری روز دنیا در پروژه‌های حمل و نقل شهری، نشان دهنده تلاش مسئولان شهر برای تامین رفاه حال شهروندان است.

لاهوتی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها متعلق به مردم و سهام‌داران واقعی آن‌ها شهروندان هستند، اظهار کرد: این نهاد به صورت مستقیم پاسخ‌گوی مردم است و فعالیت آن‌ در جهت جلب رضایت مردم سبب کسب موفقیت‌های بسیاری شده و البته تلاش شهرداری‌ها به تنهایی کافی نیست و در جهت آبادانی و عمرانی شهرهای کشور باید تمام مسئولان عزم و اراده خود را به کار گیرند.

وی با بیان اینکه دولت به آنچه به عنوان تکلیف قانونی‌اش در حمایت از گسترش حمل و نقل عمومی معین شده باید عمل کند، تصریح کرد: قوانین کشورمان که قوانین کاملی‌اند و تکلیف تمامی مسئولان را مشخص کرده‌اند و به عنوان نمونه در قانون بر اختصاص سالانه ۴ هزار میلیارد تومان در راستای گسترش حمل و نقل عمومی تاکید شده اما متأسفانه دولت به تکلیف قانونی‌اش عمل نمی‌کند.

نایب رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس در پایان با تأکید بر عدم پرداخت سهم ۵۰ درصدی منابع مورد نیاز گسترش متروی تهران از سوی دولت، خاطرنشان کرد: دولت باید سهم خود را در تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های عمرانی پایتخت پرداخت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز