خبرگزاری کار ایران

در منطقه ۲۰ تهران مطرح شد؛

پیشنهاد ایجاد سایت باستان‌شناسی در مسیر بزرگراه امام علی (ع)

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۲۹

پیشنهاد ایجاد سایت باستانی با هدف جذب توریست و تعبیه کانال‌های زیرگذر برای انتقال آب کشاورزی از تدابیر پیشنهادی منطقه برای تسریع روند ساخت پروژه مورد اشاره بوده است که موجب تبدیل تهدید‌ها به فرصت شد.

ایلنا: شهردار منطقه ۲۰ تهران گفت: به منظور کاهش تبعات منفی و تقویت پیامدهای مثبت پروژه فرامنطقه‌ای امتداد بزرگراه امام علی (ع) تاثیرات اجتماعی وفرهنگی این پروژه در جنوبی‌ترین منطقه تهران ارزیابی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰، عظیم بابایی با اشاره به اینکه روند ساخت دو قطعه پایانی امتداد بزرگراه امام علی (ع) در این منطقه به طول ۶ کیلومتر بر اساس زمانبندی انجام شده در حال اجراست، افزود: بر اساس نتایج پیوست اجتماعی پروژه امتداد بزرگراه امام علی (ع) تدابیر لازم در خصوص کاهش تبعات منفی و تقویت پیامدهای مثبت این پروژه اتخاذ شد.

بابایی مواجهه با معارض کانال تامین آب کشاورزی و‌آثار تاریخی دیوار شهرری قدیم را از پیامدهای حین اجرای این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: پیشنهاد ایجاد سایت باستانی با هدف جذب توریست و تعبیه کانال‌های زیرگذر برای انتقال آب کشاورزی از تدابیر پیشنهادی منطقه برای تسریع روند ساخت پروژه مورد اشاره بوده است که موجب تبدیل تهدید‌ها به فرصت شد.

وی با اشاره به اینکه مسیر این بزرگراه از مربع گردشگری شهرری عبور می‌کند تصریح کرد: ‌ فراهم شدن فرصت احیای تاریخی و فرهنگی دو اثر تاریخی دژرشکان و دیوار ری باستان ازدیگر پیامدهای مثبت ساخت بزرگراه امام علی (ع) در این منطقه است.

شهردار منطقه ۲۰ ایجاد حس خوشایند و تصویر ذهنی مثبت برای تمام گردشگران و مسافران عبوری به دلیل ترکیب مناظر کوه، فضای سبز و زمین کشاورزی حاشیه بزرگراه و استفاده از پتانسیل موجود را را از دیگر پیامدهای مثبت این طرح برشمرد.

وی با اشاره به اهمیت کاهش تبعات منفی اجرای این طرح افزود: پیش بینی نصب دیوارهای عایق صوتی، ساماندهی فضاهای بی‌دفاع شهری، بهسازی قنات‌های شرق شهرری و جنوب دولت آباد، افزایش دسترسی آسان به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و ایجاد فضای سبز در اطراف بزرگراه از تدابیر ویژه مدیریت شهری منطقه ۲۰ است که در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به اینکه اجرای این پروژه بزرگ بر اساس رویکرد مدیریت شهری تهران مبنی بر کاهش فاصله شمال و جنوب تهران است، یادآور شد: تسهیل دسترسی گردشگران و مسافران به شهرری، افزایش جذب گردشگر و توریست، افزایش اشتغال، کاهش بارترافیکی خیابان‌های فدائیان اسلام، ‌شهید رجایی و بزرگراه شهید کریمی و خارج شدن شرق منطقه از بن بست مهم‌ترین اهداف پروژه امتداد بزرگراه امام علی (ع) است.

بر اساس این گزارش، نتایج پیوست اجتماعی امتداد بزرگراه امام علی (ع) که با همت اداره مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ تهیه شده طی جلسه‌ای که با حضور قائم مقام شهردار منطقه۲۰، معاونین شهردار، ‌شهرداران نواحی، روسای ادارات حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰، مدیران محله و شورایاران و پژوهشگران محلات ۲۲ گانه منطقه ۲۰ برگزار شد در اختیار مدیران محله و شورایاران به عنوان نخبگان محلی قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز