خبرگزاری کار ایران

مرتضی طلایی در یادواره ۷۰۰ شهید منطقه ۹؛

شرط دوام و بقا انقلاب اسلامی پیوند بین امت و امام است

کد خبر : ۴۳۳۸۵

وقوع انقلاب اسلامی به برکت مجاهدت‌ها و فداکاریهای ملت و عظمت اسلام بوده تا حکومت علوی و نبوی را به امت اسلامی و جهان اسلام ارزانی بدارد.

ایلنا: مرتضی طلایی عضو و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در یادواره ۷۰۰ شهید منطقه ۹ گفت: تمامی دستاوردهای انقلاب اسلامی حول محور ولایتمداری و ولایت محوری بوده و استمرار آن براساس اصل ولایت است و ۳۴ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران گواه این موضوع است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، مرتضی طلایی تقارن برپایی یادواره شهدا با ایام مبارک ربیع الاول و دهه مبارک فجر را در یکی از مناطق استراتژیک تهران در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را با اهمیت دانست و اظهار داشت: فداکاریهایی شهروندان منطقه ۹ در کارنامه درخشان ملت در دوران انقلاب ثبت شده است.

وی افزود: با مروری بر تاریخ اسلام، به حوادثی برخورد می‌کنیم که دارای یک رابطه معنایی و یک پیوند عمیق با یکدیگر هستند.

طلایی تصریح کرد: اولین حادثه مهم تاریخ اسلام، بعثت پیامبر (ص) «بنیانگذار حکومت اسلامی» است و در ادامه آن واقعه غدیر بوده که درسهای فراوانی را برای امت اسلامی به همراه داشته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: حادثه سوم، واقعه کربلا و عاشورای حسینی (ع) است که رابطه عمیقی بین واقعه غدیر و کربلا وجود دارد و چهارمین حادثه، غیبت امام عصر (عج) بوده که شرایط و پیام آن بسیار با اهمیت است.

مرتضی طلایی با بیان اینکه بررسی این حوادث در تاریخ اسلام ما را به واقعیت انقلاب اسلامی نزدیک می‌کند، افزود: در دل این چهار حادثه، وقوع انقلاب اسلامی را می‌توان یافت و شرایط دوام و بقای آن براساس حفظ ارتباط معنایی با حوادث ذکر شده است و این رابطه عمیق را باید با حرکت دینی و اعتقادی خودمان تحلیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وقوع انقلاب اسلامی به برکت مجاهدت‌ها و فداکاریهای ملت و عظمت اسلام بوده تا حکومت علوی و نبوی را به امت اسلامی و جهان اسلام ارزانی بدارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ۳۴ سال از عمر بابرکت انقلاب شکوه‌مند اسلامی، اظهار داشت: این قابلیت و شایستگی ملت ایران بوده که در این مدت زیر چ‌تر نظام ولایی زندگی کرده و احیاگر نظام اسلامی در این وقت و زمان بوده و نظام اسلامی در جهان اسلام را سربلند و سرافراز نگهدارند.

مرتضی طلایی ادامه داد: بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین دستاورد نظام اسلامی، «بیداری اسلامی» بوده و به برکت انقلاب اسلامی امروزه امت اسلامی در دنیا بیدار شده و در سایه پرچم اسلام، یکی پس از دیگری فرعون‌ها و طاغوت‌ها را از کشورهای اسلامی به زیر بکشند و امیدواریم مقدمات تشکیل امت واحد اسلامی و حکومت جهانی اسلام فراهم شود.

وی افزود: آثار تمامی دستاورد‌ها و موفقیتهای این نظام در اصل ولایت خلاصه می‌شود و یگانه راه خدا محوری را باید از طریق ولایت محوری جستجو کنیم و از ولایت محوری به خدا محوری و از خدا محوری به ولایت محوری برسیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: استمرار پیروزی انقلاب اسلامی ریشه در ولایت محوری و ولایت مداری داشته و بر همین اساس زمینه ساز حضور حضرت ولی عصر (عج) خواهیم شد و در حال حاضر ملت ما در حال تمرین ولایت مداری برای تحقق این هدف بزرگ است و این افتخار نصیب ملت بزرگ ایران شده است.

مرتضی طلایی در ادامه اظهار داشت: زندگی بشریت در سایه نظام اسلامی و ولایت به امنیت و آسایش می‌رسد و همگی باید تکلیف، مسئولیت و نقش خود را در این نظام الهی و ولایی حول محور ولایت جستجو کنیم.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین بصیرت و تکلیف ملت، تقویت، تحکیم و گسترش اصل ولایت مداری و ولایت محوری است، تصریح کرد: وظیفه آحاد جامعه در همین راستا بوده و باید در این مسیر گام برداشته و هدایتگر باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران شرط بقا و دوام نظام و انقلاب اسلامی را براساس پاسداری از حرمت خون شهدا در پیوند بین امام و امت دانست و گفت: این ارتباط عمیق بدون واسطه برقرار شده و تبلور آن در حادثه ۹ دی بود که لبیک یا حسین امت به گوش امام رسید و در واقع این‌‌ همان بصیرت و آگاهی است که محصول خون شهدا است.

وی ادامه داد: امروز باید بدانیم که وامدار خون شهدا و مدیون خانواده معزز آن‌ها هستیم و تمامی فتنه‌های دشمنان و بکارگیری ترفندهای جنگی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در راستای کم رنگ کردن اصل ولایت در امت اسلامی است.

مرتضی طلایی خاطرنشان کرد: بر همگان واجب است تا در راستای تقویت، تحکیم و گسترش ولایت محوری و ولایت مداری، نه در کلام بلکه در عمل کوشا باشیم و این محافل و هم اندیشی‌ها و مجالس گرامیداشت، پشتوانه‌ای محکم برای بقای انقلاب و نظام اسلامی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در پایان به برگزاری مراسم یادواره شهدا در راستای استحکام پیوند بین امت و لایت تاکید کرد و افزود: امیدواریم با دعای خیر دلسوزان انقلاب و نظام و اولیا شهدا و به فضل الهی در محضر شهدا سرافراز و سربلند باشیم.

در ابتدای این مراسم حسین سلطانی شهردار منطقه ۹ تهران ضمن عرض خیر مقدم به خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز میهن اسلامی و همچنین گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: با رشادت‌های رزمندگان اسلام بوده که نهال انقلاب در این مدت آبیاری شده و این شهرداری با برنامه ریزی بسیار مناسبی به استقبال از سی و چهارمین سال پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی می‌رود.

وی افزود: منطقه ۹ تهران از معدود مناطقی است که با توجه به وسعت کم، میزبان انبوه خانواده معظم شهدا و ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز بوده و بیش از ۳هزار شهید، جانباز و آزاده را تقدیم این نظام کرده است.

سلطانی با اشاره به ایفای نقش مردم منطقه در دوران انقلاب اسلامی گفت: هر ساله منطقه ۹، میزبان اصلی راهپیمایی روز ۲۲ بهمن است و تجمع باشکوه و خیل عظیم مردم در این روز جلوه خاصی به میدان آزادی و معابر اطراف آن می‌بخشد.

شهردار منطقه ۹ تصریح کرد: این منطقه شاهد حضور امام خمینی (ره) در دقایق اولیه پیروزی شکوه‌مند انقلاب در فرودگاه مهرآباد بوده و اهالی ۸ محله منطقه همواره همراه انقلاب و در تمامی صحنه‌ها پا به پای دیگر شهروندان تهرانی حضور فعال داشته‌اند.

وی ادامه داد: شهروندان منطقه در حوادث ۹ دی بسیار خوش درخشیدند که با لبیک به رهبری همواره مدافع نظام و رهبری بوده و فتنه‌های دشمنان قسم خورده نظام را خنثی کرده‌اند.

سلطانی در پایان از تمامی دست اندرکاران در راستای برگزاری باشکوه مراسم یادواره تقدیر و تشکر کرد و گفت: خدا را شاکریم که این توفیق را داده تا میزبان خانواده معظم و معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران بوده و این وظیفه آحاد ملت است تا قدردان این بزرگواران در تمامی عرصه‌ها باشیم.

مراسم یادواره ۷۰۰ شهید منطقه ۹ با مشارکت اداره آموزش و پرورش منطقه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد شهید انقلاب اسلامی در دانشگاه هوایی شهید ستاری و با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از مقامات لشکری و کشوری و اعضا شورای اسلامی شهر تهران و کارکنان زحمتکش شهرداری منطقه ۹ برگزار و در پایان از خانواده شاخص شهدای منطقه تقدیر و تشکر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز