خبرگزاری کار ایران

با صرف ۵/۷ میلیارد تومان هزینه صورت می‌گیرد:

آب سد طالقان در آستانه رسیدن به مرکز کرج

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۹۴

عملیات اجرایی لوله‌گذاری قطور‌ترین خط انتقال آب از تصفیه خانه رجایی ‌شهر به کرج مرکزی به طول ۵۵۳۵ متر با قطر ۹۰۰ میلی ‌متر تاکنون ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است/ هدف از اجرای این طرح؛ ارتقاء کیفی آب مصرفی و افزایش ظرفیت ذخیره و توزیع آب در مرکز شهر کرج است.

ایلنا: عملیات اجرایی لوله‌گذاری قطور‌ترین خط انتقال آب از تصفیه خانه رجایی ‌شهر به کرج مرکزی به طول ۵۵۳۵ متر با قطر ۹۰۰ میلی ‌متر تا کنون ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرج علی برخوردار مدیر آب وفاضلاب منطقه کرج با اعلام این خبر گفت: عملیات اجرایی این لوله‌گذاری از پاییز سال گذشته از محل تصفیه‌خانه آب شماره ۲ کرج در رجایی شهر با هدف انتقال آب شرب سد طالقان به کرج مرکزی آغاز و ۴۰۰ متر از آن توسط پیمانکار اجرا شد. در حال حاضر ادامه لوله‌گذاری با قطر ۹۰۰ میلی‌م‌تر از جنس چدن داکتیل توسط نیروهای لوله‌گذار آبفای کرج مرکزی در حال اجراست و تاکنون ۳۱۰۰ متر از آن اجرا شده است.

وی اجرای ۲۹۹۵ متر از این عملیات را در منطقه رجایی ‌شهر و ۲۵۴۰ متر آن را در منطقه زیر پوشش آبفای کرج مرکزی ذکر کرد و افزود: آب تصفیه شده سد طالقان توسط این خط به صورت ثقلی به مخزن تعادلی به ظرفیت ۳۰۰۰ مترمکعب که در منطقه حسن آباد ساخته خواهد شد، انتقال می‌یابد.

وی تصریح کرد: انتقال ثقلی آب به مخازن حسن‌آباد و مجموعه مخازن طالقانی برای توزیع آب شرب در بافت کرج مرکزی بدون مصرف برق و به کارگیری پمپ انجام می‌شود که صرفه‌جویی چشمگیری در هزینه‌های برق مصرفی آبفای کرج خواهد داشت.

مهندس برخوردار مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح را ارتقاء کیفی آب مصرفی و افزایش ظرفیت ذخیره و توزیع آب در مرکز شهر کرج عنوان کرد و گفت: برای اجرای این لوله‌ گذاری حدود ۵/۷ میلیارد تومان هزینه صرف خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز