خبرگزاری کار ایران

محلی مناسب برای متکدیان و ولگردان؛

تهران بهشت كارتن‌خواب‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۶۸

افزایش کارتن خواب‌ها در شهر تهران و حتی مشاهده زنان کارتن خواب در تهران ریشه در مهاجرت زیاد به تهران دارد/ افزایش افراد کارتن خواب و متکدیان و ولگردان شهر تهران به دلیل کمک‌های مردم است و از آنجا که به خوبی درآمد دارند تهران را ترک نمی‌کنند.

ایلنا: رییس كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به عملكرد مناسب شهرداری تهران در جمع‌آوری كارتن‌خوابها از سطح شهر و انتقال آنها به گرم‌خانه‌ها، گفت:‌ متاسفانه تهران محلی برای كاسبی كارتخواب‌ها شده است.

مرتضی طلایی در گفت‌و‌گو با ایلنا در مورد وضعیت کارتن خوابان شهر تهران در نیمه دوم سال جاری، تاکید کرد: گزارشی مبنی بر افزایش یا به چشم آمدن کارتن خوابان به شورا ارسال نشده است و این بیانگر آن است که سازمان رفاه و خدمات اجتماعی  شهرداری تهران به مسئولیت‌های واگذار شده در این بخش به خوبی عمل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه علت افزایش کارتن خواب‌ها در شهر تهران و حتی مشاهده زنان کارتن خواب در تهران ریشه در مهاجرت زیاد به تهران دارد، تصریح کرد: جابجایی افراد متکدی و ولگرد متناسب با فصل‌های مختلف صورت می‌گیرد به طوری که این افراد در فصول سرد به مناطق گرمسیری مهاجرت می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با بیان اینکه بسیاری از افراد کارتن خواب فارغ از جنسیت، ولگرد و متکدی هستند که شهر تهران را برای کاسبی انتخاب کرده‌اند، گفت: بسیاری از زنان دست فروشی که در چهارراه‌ها و مراکز خیابان‌های پرترافیک دست فروشی می‌کنند افرادی هستند که به دنبال کاسبی هستند برخی از آن‌ها نیز صرفا در این مکان‌ها برای تکدی‌گری حضور دارند.

طلایی با انتقاد از کمک مردم به این افراد، تاکید کرد: فرهنگ مردم تهران برای کمک به این افراد به ویژه متکدیان‌‌ همان فرهنگ گذشته است و از سر دلسوزی به آن‌ها کمک می‌کنند و فکر می‌کنند این کار خیر است در حالی که این افراد شغلشان این کار است.

وی ادامه داد: افزایش افراد کارتن خواب و متکدیان و ولگردان شهر تهران به دلیل کمک‌های مردم است و از آنجا که به خوبی درآمد دارند تهران را ترک نمی‌کنند به طوری که برخی از این افراد تا پاسی از شب در مکان‌های شلوغ در حال تکدی‌گری هستند و پس از اتمام کارشان دیگر حال رفتن به گرم خانه‌ها را ندارند و معتقدند فردا صبح باید در همین مکان برای ادامه فعالیتشان حضور یابند از این رو دلیلی برای ترک مکانشان ندارند.

این عضو شورای شهر تهران درباره وظایف شهرداری تهران نسبت به جمع آوری کارتن خواب‌ها از سطح شهر، گفت: شورا براساس وظایف خود مسئولیت‌هایی را برای مدیریت شهری لحاظ کرده است که این موارد به خوبی در حال انجام است و طبق گزارش‌های حاصله جمع آوری کارتن خواب‌ها از سطح شهر به خوبی در حال انجام است.

طلایی با بیان اینکه جمع آوری کارتن خواب‌ها از سطح شهر انتقال آن‌ها به گرم‌خانه‌ها و خدمات رسانی به افراد کارتن خواب به خوبی در حال انجام است، گفت: شهرداری تهران در احداث گرم خانه‌های جدید و مورد نیاز شهر تهران نیز گام‌های موثری برداشته است اما با این حال عده‌ای از کارتن خواب‌ها تمایلی ندارند در این مکان‌ها بخوابند و ترجیح می‌دهند در فضای شهر حضور داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز