خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شهرداری تهران:‌

شهرداری تهران اولین پیشنهاد دهنده خرید پارک پردیسان نیست

در جلسه‌ آینده مجمع نمایندگان تهران با استانداری و مدیریت شهری قرار است درباره جدا شدن ری از تهران تصمیم گیری شود در این جلسه قطعا سعی می‌کنیم به نفع مردم ری تصمیم گیری می کنیم.

ایلنا: سخنگوی شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران اولین پیشنهاد دهنده خرید پارک پردیسان نبوده است و این مساله در راستای تصمیم گیری اعضای هیات دولت مبنی بر فروش پارک پردیسان مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمحمد هادی ایازی در حاشیه مراسم اولین همایش سراسری مسئولین خانه‌های رفاه و خدمات اجتماعی و خانه‌های کارآفرینی و توانمندسازی در محلات ۳۷۴ گانه شهر تهران به جمع خبرنگاران آمد و درباره تفکیک اموال شهر ری از تهران اظهار کرد: چهارشنبه هفته جاری جلسه‌ای با مجمع نمایندگان استان تهران استانداری و مدیریت شهری داریم و قرار است در خصوص جدا شدن ری از تهران تصمیم گیری شود در این جلسه قطعا سعی می‌کنیم به نفع مردم ری تصمیم گیری شود.

وی درباره اظهارنظر رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست مبنی بر درخواست خرید پارک پردیسان توسط شهرداری به قیمت ۹ هزار تومان اظهار کرد: شهرداری تهران اولین پیشنهاد دهنده خرید پارک پردیسان نبوده است و این مساله در راستای تصمیم گیری اعضای هیات دولت مبنی بر فروش پارک پردیسان مطرح شده است.

شهرداری تهران در این باره اعلام کرد: در صورتی که سازمان حفاظت از محیط زیست این پارک را بفروشد حاضر است آن را بخرد براساس گفته سازمان محیط زیست هزینه جاری نگه داشت این بوستان ۵ میلیارد تومان است در حالی که بودجه تخصیص یافته برای آن یک و نیم میلیارد تومان است از این رو پیشنهاد دادیم در صورتی که دولت نمی‌تواند این بودجه را تامین کند شهرداری تهران حاضر است با حفظ کاربری فضای سبز در پارک پردیسان هزینه آن را تامین کند.

به گزارش ایلنا سید محمد هادی ایازی در مراسم سخنرانی این همایش نیز با بیان اینکه شهرداری در حال تبدیل شدن به نهاد اجتماعی است اظهار کرد: شهر همانند مثلث است که دو ضلع آن شهر و شهروندان و ضلع بعدی ان مدیریت شهری است که باید به مدیریت دو ضلع دیگر مثلث بپردازد.

وی با بیان اینکه در ورود به شهر در صورت مشاهده هر گونه اهمال در جمع آوری زباله، ترافیک سنگین و چاله و چوله‌های شهر گفته می‌شود شهرداری خوب عمل نکرده است، تصریح کرد: براساس نگاه سنتی به مدیریت شهری این انتظارات از شهرداری می‌رفت اما معتقدیم اداره شهر فقط مسائل فیزیکی نیست.

سخنگوی شهرداری تهران با تقسیم بندی خدمات ارائه شونده توسط مدیریت شهری گفت: نظافت شهر، عمران و آبادانی، توسعه حمل و نقل عمومی، معماری وشهرسازی و مسائل فرهنگی و اجتماعی لایه‌های شهر هستند که در صورت توسعه شهر‌ها به مسائل فرهنگی و اجتماعی بیشتر توجه می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در جند سال اخیر به مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه بیشتری شده است گفت: لازمه ورود به این مسائل مشارکت مردم در اداره شهر است. شهروندان می‌توانند به طور مستقیم در اداره شهر نقش ایفا کنند. ما به دنیال آن هستیم که مدیریت ۳۷۴ محله برعهده شهروندان باشد.

ایازی با بیان اینکه به طور سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه جمع آوری زباله و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دفن و زباله سوزی می‌شود، گفت: در شهر توکیو نه زباله‌ای وجود داشت و نه سطل زباله چراکه با مشارکت مردم نیازی به این موضوع نبود باید از مشارکت مردم برای این مسائل استفاده کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به توسعه سرای محلات در ۳۷۴ محله شهر تهران، گفت: مدیریت این سرای محلات بر عهده مردم است در واقع با ایجاد این سرا‌ها سهم مشارکت مردم را فراهم کردیم شهروندان می‌بایست نقاط آسیب پذیر محلات را پیدا و با کارافرینی آن‌ها را کاهش دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز