خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر پرداخت اعتبارات حمل و نقل عمومی:

آلودگی هوا جان مردم تهران را تهدید می‌کند

کد خبر : ۳۹۸۰۵

معضل آلودگی هوا باید به صورت ریشه‌ای و اساسی برطرف شود و اقداماتی نظیر تعطیلی شهر و اجرای سراسری طرح زوج و فرد، همانند یک مسکّن عمل می‌کنند.

ایلنا: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت تلاش مضاعف در جهت توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران و اجرای مصوبات مجلس در خصوص حمایت از حمل و نقل عمومی، گفت: چرا باید بخش اعظمی از وقت شهروندان این کلان شهر در ترافیک تلف شود؟

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، کمال علی‌پور افزود: مشکل ترافیک و آلودگی هوای ناشی از آن به تهدیدی مهم برای سلامتی و جان مردم تهران تبدیل شده و دولت باید نسبت به پرداخت اعتبارات مورد نیاز در جهت افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و برطرف کردن مشکل ترافیک و آلودگی هوا تلاش کند.

وی آمار تعداد مراجعات به مراکز اورژانس و بیمارستان‌ها و به ویژه تعداد آمار فوتی‌های چند هفته اخیر در تهران را نگران ‌کننده دانست و اظهار کرد: معضل آلودگی هوا باید به صورت ریشه‌ای و اساسی برطرف شود و اقداماتی نظیر تعطیلی شهر و اجرای سراسری طرح زوج و فرد، همانند یک مسکّن عمل می‌کنند.

علی‌پور با اعلام اینکه در صورت توسعه شبکه حمل و نقل عمومی در سطح شهر و در دسترس بودن ناوگان حمل و نقل شهری، شهروندان به جای استفاده از وسیله نقلیه شخصی به صورت خودجوش از وسایل نقلیه عمومی استفاده خواهند نمود، می‌کنند، تصریح کرد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از وقت شهروندان در ترافیک به هدر می‌رود.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان در مورد توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری در تهران خاطرنشان کرد: باید در جهت رواج دوچرخه‌سواری در سطح شهر و تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه تلاش شود چرا که دوچرخه‌سواری ورزشی است که ضمن افزایش نشاط و شادابی شهروندان، در کاهش سهم آلودگی هوا نیز تأثیرگذار خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز