خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران:

طراحی پایتخت استاندارد نیست

کد خبر : ۲۰۳۱۶

در زمان ترافیک به علت بارندگی به دنبال رفع مشکل آبگرفتگی معابر غیر استاندارد هستیم/ هر ساله بیش از صد نقطه که مشکل آب گرفتگی دارند را با اصلاح شیب معبر، ایجاد چاه جذبی و احداث کانال‌های فاضلاب مرتفع می‌کنیم.

ایلنا: معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: تهران یک شهر استاندارد از نظر طراحی محسوب نمی‌شود و ما شاهد یک شبکه گسترده فاضلاب در شهر نیستیم و با احداث این شبکه دیگر شاهد مشکل آب‌گرفتگی شهر در فصل بارندگی نیستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر تشکری هاشمی درگردهمایی پیشکسوتان سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در رابطه با این گردهمایی درجمع خبرنگار ان گفت: ما همواره از تجارت و تلاش پیشکسوتان این سازمان استفاده می‌کنیم چراکه این افراد از گذشته درتلاش تحکیم زیرساخت‌های ترافیکی در شهر بودند و متناسب بارشدو توسعه تکنولوژی توانسته‌اند توسعه شهری را برای همسان سازی نیاز‌ها در شهر به کارگیرند.

طراحی پایتخت استاندارد نیست

معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در رابطه با مهم‌ترین دست آورداین سازمان را در بازده زمانی تصریح کرد: توجه به حمل و نقل عمومی در مقایسه با دوره‌های گذشته بسیار بیشتر انجام شده که این امر ضرورت حمل و نقل ترافیکی درسطح شهر بوده است و این نیاز بیش از هر دوره دیگر در شهر احساس می‌شد.

تشکری هاشمی دررابطه با تقاطق غیر همسطح جاده مخصوص کرج خاطرنشان کرد: بزررگراه شهید لشگری یکی از جاده‌های اصلی استان کرج و تهران محسوب می‌شود که هجم وسرعت بالای خودرو‌ها و همچنین دسترسی محلی به اینجاده موجب شده است که این مکان را به یکی از نقاط حادثه آفرین استان تبدیل کنند لذا باتوجه به امار خوادث در تقاطع‌های اینجاده اقدام به احداث تقاطع‌های غیر هم سطح کردیم.

طراحی پایتخت استاندارد نیست

 

معاون سازمان حمل و نقل ترافیک ادامه داد: تقاطع گل‌ها و تهرانسر باجاده کرج را جهت کاهش حوادث رانندگی در اولویت قرار داده‌ایم که فاز اول این تقاطع غیر هم سطح قسمت شرق به جنوب امروز به بهره برداری رسید و بخش همین تقاطع در دست انجام قرار دارد همچنین دو تقاطع غیر هم سطح دیگر نیز در برنامه کاری قرار گرفته و عملیات عمرانی تقاطع غیر هم سطح ایران خودرو آغاز شده است.

وی در رابطه با مشکل آب گرفتگی معابر سطح شهر افزود: آنچه که ما در زمینه ترافیک در زمان بارندگی مورد نظر قرار داده‌ایم آب‌گرفتگی ناشی از ایراد معابر است که در تلاش رفع این ایراد هستیم این در حالی است که نیازمند مشارکت شهروندان در زمینه فرهنگ سازی جهت رفع مشکل آب گرفتگی نهر‌ها هستیم چراکه بسیاری از نهر‌ها به دلیل ریختن زباله در زمان بارندگی شدید دچار آب گرفتگی می‌شوند.

طراحی پایتخت استاندارد نیست

تشکری هاشمی در رابطه با اقدامات شهرداری در زمینه رفع مشکل آب گرفتگی معابر بیان کرد: هر ساله بیش از صد نقطه که مشکل آب گرفتگی دارند را با اصلاح شیب معبر، ایجاد چاه جذبی و احداث کانال‌های فاضلاب مرتفع می‌کنیم.

طراحی پایتخت استاندارد نیست

معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در رابطه با طراحی شهر تهران تاکید کرد: تهران یک شهر استاندارد از نظر طراحی محسوب نمی‌شود و ما شاهد یک شبکه گسترده فاضلاب درشهر نیستیم و امیدواریم شبکه فاضلاب اصلی شهر که مسئولیت شهرداری تهران محسوب می‌شود درکنار مسئولیت شهروندان تهرانی تکمیل شود و شاهد مشکل آبگرفتگی درفصل بارندگی نباشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز