خبرگزاری کار ایران

فیاض رئیس سازمان مدیریت پسماند:

جمع آوری چند باره زباله تهران سیاسی نیست

۳۵ درصد زباله‌های تولید شده در تهران خشک است ولی زباله‌های‌تر که رقم بالایی را شامل می‌شود هزینه‌های بسیاری را برای شهرداری به دنبال دارد اما روند جدا سازی آن در کهریزک انجام می‌شود.

ایلنا: رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر اینکه روزانه چند مرتبه زباله‌های شهر تهران جمع آوری می‌شود گفت: جمع آوری چند باره زباله شهر تهران سیاسی نیست بلکه دغدغه‌ای بهداشتی و ناشی از اهمیت سلامت شهر و شهروندان برای مدیریت شهری است.

به گزارش ایلنا، محمد فیاض با اشاره به جمعیت بالا و مرکزیت تجاری و اقتصادی تهران گفت: این مسائل شهر تهران را با تولید انبوه زباله مواجه کرده و شهرداری تهران به عنوان نهادی خدماتی هزینه بالایی برای جمع آوری زباله متحمل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۷ هزار تن زباله در پایتخت تولید می‌شود تاکید کرد: اهمیت بهداشت شهر و سلامت شهروندان بیش از همه مسائل جانبی برای ما اهمیت دارد و همین مسئله باعث شده روزانه چندین بار زباله‌های سطح شهر جمع آوری شود اما متاسفانه همین خدمات توقع مردم را بالا برده و آن‌ها فکر می‌کنند هر زمان زباله‌هایشان را بیرون بیاورند قابل جمع آوری است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ۱۵ درصد زباله‌های تولیدی در تهران تفکیک شده است گفت: این رقم در حقیقت رقم قابل توجهی است اما کافی نیست و در مرکز نهایی انباشت زباله در کهریزک کار پردازش زباله انجام می‌شود که هدف از آن جداسازی زباله‌تر و خشک از همدیگر است.

فیاض اظهار داشت: ۳۵ درصد زباله‌های تولید شده در تهران خشک است ولی زباله‌های‌تر که رقم بالایی را شامل می‌شود هزینه‌های بسیاری را برای شهرداری به دنبال دارد اما روند جدا سازی آن در کهریزک انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند با اشاره به اهمیت مسئله فرهنگسازی در تفکیک زباله از مبدا و همینطور رعایت زمان بیرون گذاشتن زباله گفت: این موضوع باید از سوی دستگاههای مختلف فرهنگسازی شود چرا گاهی دیده می‌شود که با بی‌موقع خارج کردن زباله از سوی شهروندان حقوق همسایه‌های دیگر زیر پا گذاشته شده و این در فرهنگ ما پذیرفتنی نیست. برخی از شهروندان زباله‌های خود را از محل زندگی خود دور می‌کنند و در مخزنهای زباله در جلوی خانه دیگری در ساعتی غیر از ساعت تعین شده‌‌ رها می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز