خبرگزاری کار ایران

معاون مالی و ادارای شهرداری تهران خبر داد:

راه اندازی «بورس پسماند» در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۷

شهرداری تهران مطالعاتی را در زمینه راه اندازی بورس پسماند در دست قدام دارد و رایزنی‌هایی را با سازمان بورس جهت همکاری در راه اندازی بورس پسماند انجام داه است.

ایلنا:‌ معاون مالی و اداری شهرداری تهران در جریان برگزاری نشست علمی – تخصصی بازیافت و کارآفرینی، به ایجاد بورس پسماند به منظور بهبود روند ایجاد فضای مدیریت پسماند و رشد سرمایه گذاری تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حسین محمد پورزرندی معاون مالی و اداری شهرداری تهران با حضور در جمع استادان، پژوهشگران و دانشجویان رشته مدیریت شهری و بازیافت، در نشست تخصصی بازیافت و کارآفرینی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی و بهره گیری از ظرفیت‌ها و راهکارهای توسعه بازیافت و کارآفرینی گفت: سرمایه گذاری در بازیافت می‌تواند زمینه‌ای برای پیشگیری از بحران‌های چندگانه جهان امروز اعم از بحران غذا، بحران سوخت و انرژی، بحران اقتصادی و همچنین بحران زیست محیطی را فراهم می‌آورد.


پورزرندی با اشاره به اقتصاد سبز بعنوان یک مدل اقتصادی که بر پایه توسعه پایدار بنا شده است گفت ک این مدل می‌تواند علاوه بر کاهش خطرات زیست محیطی در ایجاد عدالت اجتماعی موثر افتد.


وی تولید پاک، انرژی پاک، مدیریت در کاهش تقاضا، کاهش انتشارآلودگی، کاهش زباله و استفاده از سوخت زیستی و غیر فسیلی را ازراهکارهای رشد در اقتصاد سبز دانست و اضافه کرد: شهرداری‌ها و مدیریت شهری با توجه به نوع نگرش حاکم بر آن‌ها می‌توانند هم در ر شد و هم در تخریب محیط زیست موثر باشند. چرا که مدیریت شهری نقش به سزایی در حمل و نقل، ساخت و ساز و همچنین مدیریت مواد زائد و پسماند دارند که بالطبع این موضوعات قادرند بر اقتصاد سبز تاثیر لازم را داشته باشند. به همین دلیل امروزه توسعه اقتصاد محلی و اقتصاد سبز با محوریت شهر‌ها جایگاه ویژه‌ای در برنامه ریزی‌های اقتصادی و توسعه‌ای دارد.


وی با اشاره به برنامه پنجم توسعه کشورکه مقرر داشته تا پایان سال ۱۳۹۲ نباید در شهرهای بالا‌تر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، بیش از ده درصد از پسماند‌ها دفن گردد، وضعیت کنونی را که تنها بیست درصد بازیافت در آن صورت می‌گیرد را قابل توجیه ندانست و ضرورت تجدید نظر در خصوص آن را یادآور شد.


معاون مالی و اداری شهرداری تهران، نوسانات بازار بازیافت مواد و بالا‌تر بودن درجه ریسک آن را نسبت به سایر بازار‌ها از دلایل عدم اقبال به سرمایه گذاری در این خصوص عنوان کرد و دستیابی به بازار سرمایه و پول را عامل کلیدی برای رشد و شکوفایی صنعت بازیافت دانست.


وی ضمن ارائه پیشنهاد راه اندازی «بورس پسماند» با اخذ مجوز سازمان بورس، خاطر نشان کرد که ایجاد این نهاد اقتصادی عاملی در جهت بهبود روند ایجاد فضای مدیریت پسماند و رشد سرمایه گذاری است چرا که قیمت دار نمودن پسماند عاملی مهم در جهت جمع آوری، حمل، بازیافت و یا دفن بهتر آن است.


پورزرندی افزود: هم اینک شهرداری تهران مطالعاتی را در زمینه راه اندازی بورس پسماند در دست قدام دارد و رایزنی‌هایی را با سازمان بورس جهت همکاری در راه اندازی بورس پسماند انجام داه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز