خبرگزاری کار ایران

رسول خادم در پاسخ به اعتراض فرمانداری به كمك شهرداری تهران به زلزله زدگان؛

كمك به زلزله زدگان بر اساس مصوبه قانونی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۰

فرمانداری تهران نسبت به مصوبه «مجوز کمک به زلزله زدگان آذربایجان شرقی توسط شهرداری تهران» اعتراض کرده است / اعضای شورای شهر تهران بر موافقت فرمانداری با کمک ۴ میلیارد ریالی شهرداری پافشاری دارند.

ایلنا: رئیس كمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه شورای عالی استانها مبنی بر اجاره به شوراهای شهر برای كمك به مردم زلزله زده، گفت:‌ پیش از این هم مصوباتی برای کمک به برخی نقاط کشور داشتیم و بر اساس مصوبه شورای عالی استان‌ها پاسخ به فرمانداری تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران اعضای شورای شهر تهران پاسخ به اعتراض فرمانداری درباره مصوبه «کمک شهرداری تهران به زلزله زدگان آذربایجان شرقی» را تصویب و بر این مصوبه پافشاری کردند.

 رسول خادم رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با اشاره به اعتراض فرمانداری درباره مصوبه «مجوز کمک به زلزله زدگان آذربایجان شرقی توسط شهرداری تهران»،  گفت: فرمانداری معتقد است درآمدی شهر تهران باید در محدوده این شهر هزینه شود از این رو  مصوبه شورای شهر برای کمک به مناطق زلزله‌زده مغایر با قانون است.

به گفته رییس كمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران فرمانداری اعلام کرده بهتر است هرگونه کمکی در اختیار ستاد بحران آذربایجان شرقی قرار بگیرد، ورود شهرداری به فضای مدیریتی مناطق زلزله‌زده جایز نیست.

وی به مصوبه شورای عالی استانها مبنی بر اجاره به شوراهای شهر برای كمك به مردم زلزله زده، تصریح كرد:‌  پیش از این هم مصوباتی برای کمک به برخی نقاط کشور داشتیم و بر اساس مصوبه  شورای عالی استان‌ها پاسخ به فرمانداری تدوین شده است.

علیرضا دبیر عضو هیات رییسه شورای شهر تهران هم با تاکید بر اشاره به برپایی جلسه نهایی کمک شهرداری به مناطق زلزله زده تاكید كرد:‌ در مجموع چهار میلیارد تومان كمك تعیین شده است و با استاندار آذربایجان شرقی هماهنگ شده است.

وی ادامه داد:‌ تعداد بیشماری از شهروندان تهرانی از هموطنان آذری زبان هستند كه این افراد عوارض خود را به شهرداری پرداخت می‌كنند از این رو می بایست فرمانداری با مصوبه شورا موافقت کند.

معصومه ابتکار رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران هم با بیان اینکه خسارت‌های وارد شده به مناطق زلزله‌زده بسیار بالاتر از رقم کمک شهرداری است، به عقب ماندگی در بخش مسکن و خدمات اشاره کرد و گفت: بهتر است کانال فعالیت شورای شهر ترجیحا از طریق شهرداری‌ها، شوراها و خیریه‌ها باشد تا در کانالهای بوروکراتیک دولتی گیر نکنیم.

وی ادامه داد:‌  اولویت هزینه کرد این اعتبارات باید خدمات بهداشتی و عمومی باشد. کما اینکه وزیر بهداشت اعلام کرده که هیچ یک از ساختما‌نهای مربوط به خدمات بهداشتی که در گذشته وجود داشت هنوز بازسازی نشده است.

حبیب کاشانی دیگر عضو شورای شهر تهران تصریح كرد:‌ قرار نیست شهردار تهران سر خود کاری در استان آذربایجان شرقی انجام دهد.  اولویت‌های هزینه کرد کمک شهرداری با مشارکت استاندار آذربایجان شرقی تعیین شده و او از شهردار تهران تشکر کرده است.

حسن بیادی نایب رییس شورای شهر تهران که ریاست جلسه امروز را بر عهده داشت، گفت: موضوع این جلسه پاسخ به اعتراض فرمانداری است و بهتر است وارد بحث زلزله نشویم. اگر قرار به صحبت درباره زلزله باشد من هم کارهایی انجام داده‌ و حرفهایی دارم، اما این جلسه زمان پرداختن به این موضوع نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز