خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت:

تجمع اعتراض‌آمیز رانندگان شركت واحد در مقابل ساختمان شورای شهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۱

این رانندگان علاوه بر اینكه خواهان همسان سازی دستمزد‌ها میان تمامی پرسنل شهرداری هستند، به مبلغ اندك برخی حقوق جنبی از جمله حق خوار و بار و مسكن و... نیز اعتراض دارند.

صبح امروز حدود ۲۰۰ راننده شرکت واحد تهران در مقابل ساختمان شورای شهر واقع در خیابان بهشت تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رانندگان شركت واحد مدعی‌اند در ارائه مزایای شغلی میان پرسنل این مجموعه و رانندگان تبعیض وجود دارد.

این رانندگان علاوه بر اینكه خواهان همسان سازی دستمزد‌ها میان تمامی پرسنل شهرداری هستند، به مبلغ اندك برخی حقوق جنبی از جمله حق خوار و بار و مسكن و... نیز اعتراض دارند.

در همین رابطه یکی از معترضان به خبرنگار ایلنا گفت: ما از مدیران سوال داریم که چرا افزایش قیمت بهای اتوبوس‌ها از ۲۰ به ۲۰۰ تومان تاثیری بر حقوق رانندگان شرکت واحد نداشته است؟ چرا وقتی بحث ۱۰ در صد حق جذب مطرح می‌شود می‌گویند  مدیر عامل شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه موافقت نمی‌کند.

وی ادامه داد: تجمع امروز، اعتراض صنفی تعدادی از رانندگان شرکت واحد است و به این دلیل به صورت محدود برگزار شده است تا حمل و نقل شهروندان در سطح شهر دچار اختلال نشود.

همچنین یکی از تجمع کنندگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به برخی تبعیض‌ها گفت: یک مقرری برای کارکنان شهرداری به عنوان ۱۰ درصد حق جذب مصوب شده که شامل زحمت کشان شرکت واحد نمی‌شود. همچنین پاداشی که به عموم پرسنل شهرداری داده می‌شود شامل رانندگان شرکت واحد نمی‌شود. متاسفانه تا به امروز پاسخی برای خواسته‌های به حق خود دریافت نکرده‌ایم.

اتحادیه كارگران شهرداری در حال رایزنی با مدیران

در پی تجمع اعتراض‌آمیز رانندگان، رئیس اتحادیه کارگران شهرداری تهران گفت: تلاش می‌كنیم تا از راههای قانونی حق مسکن و سایر مزایای ریالی کارگران شرکت واحد را افزایش دهیم.

عبدالله مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به تجمع صبح امروز جمعی از کارگران شرکت واحد در مقابل ساختمان شورای شهر تهران گفت: تجمع کنندگان خواهان افزایش برخی از مزایای نقدی خود از جمله حق مسکن هستند.

او بابیان اینکه در حال حاضر برابر قانون کار حق مسکن هر کارگر شاغل در سازمان‌های تابعه شهرداری تهران تنها ۱۰ هزار تومان است؛ افزود: هم اکنون در برخی سازمانهای تابع شهرداری تهران مانند آتش‌نشانی، سازمان پارک‌ها و سازمان خدمات موتوری، حق مسکن کارگران مانند حق مسکن کارمندان محاسبه و پرداخت می‌شود که مبلغ آن از ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان متغییر است.

مختاری به نقل از مسوولان شهرداری گفت: چون هنوز در سایر سازمانهای تابعه شهردرای تهران از جمله شرکت‌واحد اتوبوسرانی اعتبار مالی مشخصی تعیین نشده‌است بنابراین حق مسکن کارگران شاغل در این قسمت‌ها نیز همچنان برمبنای قانون کار پرداخت می‌شود.

وی بایادآوری اینکه مطابق مصوبه‌ای می‌بایست مزایای نقدی کارگران شاغل در شهر‌داری‌های کلانشهر‌ها افزایش یافته و مانند کارمندان محاسبه شود گفت: اتحادیه کارگران شهرداری تهران در تلاش است تا با گفتگو و رایزنی موافقت قانونی مسوولان شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران را برای افزایش حق مسکن تمامی کارگران شاغل در سازمان‌های تابعه شهرداری جلب کند.

مختاری درعین حال یادآور شد: بعید است این افزایش مزایا به کارگرانی که به واسطه استخدام در شرکت‌های پیمانی در شهردرای تهران مشغول فعالیت هستند تعلق بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز