خبرگزاری کار ایران

معاون دبیر کل خانه کارگر تاکید کرد:

وزیر جدید استقلال سازمان تأمین اجتماعی را تأمین کند

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۸۹

چکیده: «از وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتظار داریم تا پرچم تامین اجتماعی را با بیرق سفید برافراشته نگاه دارد و اجازه دست‌اندازی به اموال کارگری را به هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی ندهند».

ایلنا: معاون امور استان‌های  دبیر کل خانه کارگر از وزیر جدید تعاون کار و رفاه اجتماعی خواست تا استقلال سازمان تأمین اجتماعی به این سازمان بازگردانده شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا «حسن صادقی» که در حاشیه برگزاری سمینار سه روزه دبیران اجرایی خانه‌های کارگر سراسر کشور در تبریز با خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: حفظ استقلال صندوق تأمین اجتماعی و اضلاع آن یک ضرورت جدی برای ادامه حیات این مجموعه است، به این معنی که یکپارچگی سه ضلع سازمان و بخش‌های بیمه‌ای و درمانی حفظ شود.
وی گفت: از وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتظار داریم تا پرچم تامین اجتماعی را با بیرق سفید برافراشته نگاه دارد و اجازه دست‌اندازی به اموال کارگری را به هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی ندهند.
صادقی افزود: با‌ شناختی که از وزیر محبوب جامعه کارگری که خود کارگری برخاسته از بین کارگران محروم و دردآشنا با بیکاری است و بی‌ارزش شدن دفترچه تأمین اجتماعی را لمس کرده است، انتظار داریم با اجرای دقیق قانون عزت را به سازمان تامین اجتماعی برگرداند و اجازه سوء استفاده از این سازمان را تخت هیچ شرایطی ندهند.
معاون امور استان‌های خانه کارگر کشور به موضوع درمان مستقیم اشاره کرد و گفت: ما انتظار داریم درمان مستقیم و رایگان که اجرای آن از نان شب برای کارگران شاغل و بازنشسته واجبتر است به شکل گسترده‌تری تحقق یافته و در چهارچوب قانون الزام درمان رایگان را برای کارگران و بازنشستگان در درون سازمان تضمین نمایند.
وی تأکید کرد: اگر این خواسته‌ها برای جامعه کارگری عملی شود، این قشر تا پای جان در کنار وزیر جدید خواهند بود و از مشی و نظر آن دفاع خواهند کرد.
صادقی به بحث مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت اشاره کرد و گفت: انتظار داریم وصول این مطالبات که رقم بسیار بزرگی را تشکیل می‌دهد و در دولت دهم کلید خورد و ابتر مانده است را دنبال و تا انتهای کار اجرایی و عملیاتی نماید.
وی خاطرنشان کرد: قطعآ وزیر جدید به تنهایی نخواهد توانست آن را عملی کند، مگر آنکه تیمی کارآمد در سازمان تأمین اجتماعی در این زمینه فعال شده تا به سوء مدیریت حاکم بر این سازمان پایان دهند، زیرا بسیاری از نارسایی‌های امروز در این مجموعه از این موضوع ناشی شده است و درآمدهای سرشار تأمین اجتماعی به نحو شایسته‌ای صرف نمی‌شود.
صادقی به موضوع انتصاب رئیس جدید سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: از وزیر کار می‌خواهیم با تحقیق فردی شایسته و لایق را از بدنه داخلی تامین اجتماعی که امتحان خود را پس داده باشد به ریاست این سازمان منصوب نماید تا همانند دوران دولت نهم و دهم شاهد تغییرات پی در پی مدیریتی بر آن نباشیم و انشاء الله تثبیت مدیریتی را بر سازمان تأمین اجتماعی ناظر باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز