خبرگزاری کار ایران

مسئول كانون شوراهای اسلامی استان خبر داد:

۴۰ درصد از زائران مشهد بیمه تامین اجتماعی‌ هستند/ كمبود امكانات مراكز ملكی سازمان

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۵۰

چکیده: «به دلیل بالا بودن حجم متقاضیان استفاده از خدمات درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی در خراسان رضوی، مراکز ملکی موجود پاسخگوی نیاز مراجعان بومی و غیر بومی نیست.»

مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی گفت: امکانات مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی در این استان برای پاسخگویی به نیاز بیمه‌شدگان کافی نیست.

رحمت‌الـله پورموسی با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: به دنبال افزایش بهای دارو و درمان در حالی بر حجم مراجعه كنندگان به مراكز ملكی تامین اجتماعی در خراسان رضوی اضافه شده است كه امكانات موجود این مراكز پاسخگوی نیاز بیمه شدگان نیست.

وی بابیان اینکه نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر از اهالی استان خراسان رضوی، بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: علاوه بر این حدود ۴۰ درصد از جمعیت ۲۰ میلیون نفری زائران مشهد نیز بیمه‌شده تامین اجتماعی هستند.

این مقام كارگری افزود: بر این اساس سالانه حدود ۱۰ میلیون نفر به عناوین مختلف از خدمات درمانی مستقیم سازمان تامین اجتماعی در استان خراسان رضوی استفاده می‌کنند.

این مقام کارگری افزود: به دلیل بالا بودن حجم متقاضیان استفاده از خدمات درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی در خراسان رضوی، مراکز ملکی موجود پاسخگوی نیاز مراجعان بومی و غیر بومی نیست.
وی افزود: کمبود امکانات درمانی در مراکز ملکی تامین اجتماعی در حالی است که در پی افزایش هزینه‌های اخیر دارو و درمان بر حجم مراجعه کنندگان به این مراکز افزوده ‌شده است.
مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی از کمبود برخی داروهای خاص در مراکز ملکی سازمان خبر داد و گفت: از زمان افزایش بهای دارو، مراکز ملکی سازمان دیگر مانند گذشته به تعهدات بیمه‌ای خود عمل نمی‌کنند.
این مقام کارگری افزود: صرف نظر از بحث دارو، بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی بابت فرانشیزهای ناچیزی که برای تهیه عینک طبی، دندان مصنوعی و ارتزپروتز دریافت می‌کنند ناراضی هستند.
وی بابیان اینکه مطابق قانون الزام سازمان تامین اجتماعی مکلف به تامین رایگان خدمت درمانی برای بیمه شدگان است، گفت: در حال حاضر به دلیل کاهش خدمات بخش قابل توجهی از مراجعان مجبور به استفاده از خدمات بیمه‌های تکمیلی هستند.
به گفته پورموسی ترویج بیمه‌های مکمل در حالی است که به دلیل مشکلات اقتصادی توانایی مالی مردم به شدت کم شده است.
وی با اشاره به اینکه در همین رابطه حتی قرار بود مسئله بیمه‌های تکمیلی در قانون جدید تامین اجتماعی گنجانده شود، گفت: انتظار کارگران از دولت جدید تقویت خدمات درمان مستقیم سازمان است.
این مقام کارگری گفت: در چنین شرایطی که هزینه‌های درمانی افزایش یافته است، بیمه‌شدگان تامین اجتماعی نمی‌توانند اهمیت هزینه کردن برای برگزاری جشن تجلیل از رئیس دولت را درک کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز