خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون كارگران بازنشسته مازندران:

میزان افزایش مستمری بازنشستگان با آرمان حمایت از محرومین سازگار نیست

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۰۲

چكیده: «در شرایطی که کارگران بازنشسته در زمان کار هر ماه با وجود تورم اقتصادی بخش قابل توجه ای از حقوق خود را در صندوق تامین اجتماعی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، افزایش نیافتن مستمری آنان بر اساس نرخ تورم عادلانه نیست.»

رئیس کانون كارگران بازنشسته تامین اجتماعی در استان مازندران با انتقاد از پرداخت نشدن ما به التفاوت حقوق بازنشستگان در سال جاری، وعده افزایش 25 درصدی حقوق  بازنشستگان را بر خلاف معیارهای قانونی ا دانست.

«نصرالله دریابیگی» در این باره به ایلنا گفت: پرداخت نشدن افزایش 25 درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بعد از گذشت دو ماه از سال جاری مطابق با آرمانهای انقلاب از جمله حمایت از اقشار کم در آمد و محروم جامعه نیست.

دریابیگی با تاكید بر غیر قانونی بودن افزایش 25 درصدی مستمری‌ها با وجود تورم بیش از 30 درصدی، افزود: در شرایطی که کارگران بازنشسته در زمان کار هر ماه با وجود تورم اقتصادی بخش قابل توجه ای از حقوق خود را در صندوق تامین اجتماعی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، «افزایش نیافتن مستمری آنان بر اساس نرخ تورم» عادلانه نیست.

دبیر خانه کارگر مازندران اضافه کرد: زحمات بازنشستگان که سالهای زیادی از جوانی خود را صرف تامین منابع مالی سازمان تامین اجتماعی كرده‌اند، نباید با تعیین مستمری اندك، نادیده گرفته شود.

او با تاكید بر اینکه دولت باید هر چه سریعتر ما به‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را پرداخت کند، تصریح کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و این واقعیت مشهود كه اکثریت جامعه بازنشستگان با دریافت مستمری حداقلی قادر به تامین ضروریات زندگی‌شان نیستند، دولت نباید در پرداخت افزایش مستمری طبق معیارهای قانونی کوتاهی می‌کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز