خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای:

اتحادیه زنان کارگر خواستار خاتمه استعمار همه جانبه نیروی كار شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۰۵

«با توجه به تاثیر وضعیت نرخ تورم و اقتصاد کشور بر شرایط معاش نیروی کار نیز سوال ما از کارفرمایان این است که دستمزد کنونی نیروی کار، دستمزد واقعی آنان است؟»

اتحادیه سراسری زنان کارگر در بیانیه‌ای اعتراضی به مناسبت روز جهانی کارگر با انتقاد از نرخ تورم و وضعیت اقتصادی کشور خواستار پایان همه جانبه استعمار نیروی کار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این بیانیه آورده شده است: از ابتدای انقلاب تا کنون هر زمان کارگران خواستند در مورد معاش خود اعتراض کنند به بهانه جنگ و اقتصاد ناپایدار محکوم به سکوت بودند.

در ادامه این بیانیه با اشاره به تورم افسار گسیخته‌ای که دامن گیر کشور شده آمده است: با توجه به تاثیر وضعیت نرخ تورم و اقتصاد کشور بر شرایط معاش نیروی کار نیز سوال ما از کارفرمایان این است که دستمزد کنونی نیروی کار، دستمزد واقعی آنان است؟

این تشکل کارگری در بخشی از بیانیه اعتراضی خود به مساله افزایش ناعادلانه حداقل مزد کارگران در سال جاری اشاره کرده و آورده است: مگر در سال ۹۱، ۲۵ درصد افزایش تورم داشتیم که شما ۲۵ درصد دستمزد‌ها را افزایش داده‌اید؟

اتحادیه سراسری زنان کارگر در پایان این بیانیه خواستار افزایش دستمزد به دلار، فضای باز فعالیت اجتماعی و سیاسی، امنیت شغلی، پایان همه جانبه استعمار نیروی کار، جلوگیری از تعدیل نیروهای کار زن در ارگان‌های دولتی، اجرای مساوی مزایای بیمه‌ای برابر با مردان و همسان سازی حقوق کارگران بازنشسته تامین اجتماعی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز