خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر کاشان:

عدم حضور كارگران در قدرت، حقوق صنفی‌شان را تضییع می‌كند

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۷۱

زهتابی با اشاره به سهم عمده کارگران در سرمایه‌های سازمان تامین اجتماعی، وضعیت فعلی این سازمان را مجموعه‌ای بسته و بدون حضور کارگران توصیف کرد و گفت: چرا به رغم اینکه وظیفه سازمان تامین اجتماعی تامین بیمه کارگران است بیمه تکمیلی را به عهده کارگران گذاشته‌اند؟

دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان فقدان وحدت در میان جامعه کارگری را موجب از دست رفتن جایگاه واقعی این قشر از جامعه دانست و گفت: جامعه کارگری اگر بخواهد به حق خود برسد باید حرکت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، «ماشاءالله زهتابی» در نخستین گرهمایی نخبگان جامعه کارگری شهرهای شمال استان اصفهان که در کانون بازنشستگان شهرستان آران و بیدگل برگزار شد، اظهارداشت: زمانی کارگران خواهند توانست به حق خود برسند که در اداره کشور نقش داشته باشند.

این فعال کارگری با تاکید بر اینکه اگر جامعه کارگری به وحدت نرسند حتی امکانات اولیه‌ای را هم که در اختیار دارد از دست خواهد داد، گفت: قبلا سازمان تامین اجتماعی بر اساس اساسنامه، شورای عالی و شورای نظارت داشت و کارگران از وضعیت سازمان با حضور خود اطلاع داشتند.

دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان با اشاره به سهم عمده کارگران در سرمایه‌های سازمان تامین اجتماعی، وضعیت فعلی این سازمان را مجموعه‌ای بسته و بدون حضور کارگران توصیف کرد و گفت: چرا به رغم اینکه وظیفه سازمان تامین اجتماعی تامین بیمه کارگران است بیمه تکمیلی را به عهده کارگران گذاشته‌اند؟

زهتابی عدم نظارت بیمه شد گان سازمان تامین اجتماعی را موجب عدم احقاق حقوق آن‌ها و بدهی ۲۵۰۰ میلیارد ریالی دولت به این سازمان دانست و گفت: اختلافات جزئی جامعه کارگری نباید موجب از بین رفتن حقوق صنفی کارگران شود.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه تصمیمی که به نفع کارگران و بازنشستگان شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل باشد خانه کارگر این شهرستان حمایت خواهد کرد.

دبیر خانه کارگر کاشان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اگر قانون بازنشستگی پیش از موعد اجرا نمی‌شد جامعه کارگری شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل دچار فاجعه می‌شد، گفت: متاسفانه در اوایل انقلاب دیدگاه بعضی از مسئولین این بود که پارچه وارد کنیم به طوری که دلار‌ها به سمت وارد کردن اجناس لوکس رفت و به سمت احیای صنعت نساجی نیامد.

وی افزود: اجرای سیاست غلط واردات نساجی موجب اضمحلال و نابودی روز بروز کارخانجات ریسندگی، بافندگی و مخمل و ابریشم کاشان شد.

وی تصریح کرد: اگر اعتراضات و انسجام جامعه کارگری در اوایل انقلاب در شهرستان کاشان اتفاق نمی‌افتاد قانون بازنشستگی پیش از موعد اجرا نمی‌شد و حجم بالای کارگران نساجی کاشان بازنشسته نمی‌شدند.

وی با بیان اینکه تمام ادارات شهرستان کاشان قبل از انقلاب تاکنون به خاطر اینکه از طریق کارخانجات ریسندگی کاشان ارتزاق می‌شدند مدیون این کارخانه هستند گفت: مشکلاتی که در حال حاضر گریبانیگر کارگران و بازنشستگان کارخانه ریسندگی و بافندگی کاشان است به خاطر این بوده که نتوانستیم از موقعیتی که داریم در جهت حل مشکلات کارگران این شرکت درست استفاده کنیم.

وی با انتقاد از عدم حضور کارگران در شورای شهر کاشان جهت دفاع از حق و حقوق صنفیشان، گفت: چرا باید علیرغم اینکه بیشترین جمعیت شهرستان کاشان را کارگران تشکیل می‌دهند نماینده در شورای شهر نداشته باشیم.

گفتنی است نخستین گردهمایی نخبگان کارگری شهرهای شمال استان اصفهان با حضور اعضای کانون بازنشستگان کاشان، نطنز و اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر کاشان به منظور تبادل نظر و بررسی مشکلات کارگران و تاکید برحضور جامعه کارگری شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در انتخابات شورای شهر در کانون بازنشستگان شهرستان آران و بیدگل برگزار شد و مقرر شد با تشکیل کمیته انتخابات شورای شهر و بیمه و درمان، ضمن اینکه حضور بیشتر جامعه کارگری این شهرستان‌ها در شورای شهر فراهم شود، مشکلات بیمه و درمان آن‌ها نیز پیگیری شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز