خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون بازنشستگان آران و بیدگل:

افزایش ۱۸ درصد حقوق بازنشستگان منطقی نیست

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۹۵

تغییر و تحول‌های متعدد در مدیریت سارمان تامین اجتماعی طی چند سال گذشته ضربه بسیار بزرگی به جامعه کارگری وارد کرده است/ افزایش ۱۸ درصدی حقوق بازنشستگان در سال ۹۲ با توجه به تورم سرسام آور موجود به هیچ وجه منطقی نیست.

رئیس کانون بازنشستگان شهرستان آران و بیدگل گفت: شهرستان کاشان با بیش از ۱۶ هزار كارگر بازنشسته و حجم بسیار بالای كارگران شاغل، به علت عدم وجود وحدت بین نخبگان جامعه کارگری تاکنون نتوانسته حداقل برای یک بار از جانب كارگران نماینده‌ای در مجلس شورای اسلامی داشته باشد تا بتواند از حقوق صنفی کارگران دفاع کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، «مصطفی آگسته» در همایش نخبگان کارگری و کانون بازنشستگان شهرهای شمال استان اصفهان، نبود اتحاد و وحدت جهت تاثیر گذاری در موقعیت‌های اجتماعی را مهم‌ترین معضل جامعه کارگری شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل ذکر کرد و گفت: چرا شهرستان آران و بیدگل با داشتن بیش از ۲۵۰۰ نفر بازنشسته و ۱۵ هزار کارگر تحت پوشش تامین اجتماعی هنوز موفق نشده یک نفر را در شورای اسلامی شهر داشته باشد.

او در ادامه افزود: اگر جامعه کارگری شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل با هم متحد شوند و حداقل دو نفر را برای تصدی شورای اسلامی شهر انتخاب کنند خیلی از مشکلات کارگری این شهرستان‌ها حل می‌شود.

آگسته حفظ سازمان تامین اجتماعی و مدیریت واحد و قوی در این سازمان را مهم‌ترین خواسته بازنشستگان شهرستان آران و بیدگل عنوان کرد و گفت: تغییر و تحول‌های متعدد در مدیریت سارمان تامین اجتماعی طی چند سال گذشته ضربه بسیار بزرگی به جامعه کارگری وارد کرده است.

وی تبعیض در اجرای قانون بین بازنشستگان تامین اجتماعی و لشگری و کشوری را یکی دیگر از معضلات بازنشستگان و جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: افزایش ۱۸ درصد حقوق بازنشستگان در سال ۹۲ با توجه به تورم سرسام آور موجود به هیچ وجه منطقی نیست.

رئیس کانون بازنشستگان آران و بیدگل نبود بیمه طلایی برای بازنشستگان تامین اجتماعی همانند بازنشستگان لشگری و کشوری را یک تبعیض آشکار دانست و گفت: همانطور که طبق قانون، سازمان تامین اجتماعی ملزم به تامین درمان بازنشستگان است اگر سازمان تامین اجتماعی هزینه درمان را به طور کامل نمی‌پردازد حداقل بیمه تکمیلی را بپردازد.

آگسته عدم واگذاری سهام عدالت به بازنشستگان تامین اجتماعی از سال ۸۵ تاکنون را از دیگر مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی عنوان نمود و گفت: انتظار داریم دولت از دادن سهام عدالت به بازنشستگان تامین اجتماعی تبعیض قائل نشود.

وی کم رنگ شدن وام‌های قرض الحسنه و تسهیلات بانکی به بازنشستگان تامین اجتماعی را از دیگر مشکلات جامعه کارگری بازنشسته عنوان کرد و گفت: همسان سازی حقوق کارگران و بازنشستگان از دیگر خواسته‌های به حق کارگران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز