خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر قم در هفته دولت خواستار شد:

مدیریت سرمایه تامین اجتماعی به صاحبانش واگذار شود

انتظار ما این است که دولت به تشکل‌های کارگری بها داده و اجازه بدهد خودشان راجع به سرنوشت، روش‌ها و سیاست‌های‌شان اظهار عقیده و تصمیم‌گیری کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر قم گفت: پویایی فرایند کار در کشور نیازمند همکاری و ارتباط بین دولت، کارگران و تشکلات کارگری است.

اکبر شوکت با تاکید بر لزوم ارتباط بین تشکل‌های کارگری و دولت به ایلنا گفت: همکاری دولت با تشکلهای کارگری و کارفرمایی لازمه تقویت چرخه کار است و این مهم زمینه را برای اجرای درست قانون کار آماده می‌کند.

او با اشاره به رقم ۳۵ میلیون نفری جمعیت كارگری كشور افزود: اهمیت دادن به کارگران و تامین مطالبات آنان در هفته دولت با توجه به اینکه بخش اعظم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند ضرورت دارد.

این فعال کارگری ادامه داد: به نظر می‌رسد که مشی اساسی در تقویت تشکل‌های کارگری از سوی دولت وجود ندارد، به همین جهت انتظار ما این است که دولت به تشکل‌های کارگری بها داده و اجازه بدهد خودشان راجع به سرنوشتشان، روش‌هایشان و سیاست‌های‌شان اظهار عقیده و تصمیم‌گیری کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور اضافه کرد: دخالت دولت در انتخاب اعضا و سیاستهای کلان شورای عالی اشتغال و سازمان تامین اجتماعی باعث ضعف مدیریتی و کاهش بازدهی این نهادهای کارگری شده است.

شوکت گفت: انتخاب اعضاء هیئت مدیره  و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی باید توسط کارگران و با نظر و حمایت تشکلات کارگری صورت بگیرد.

دبیر خانه کارگر قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اقدامات دولت در سال تولید ملی باعمل فاصله دارد تصریح کرد: در سال تولید ملی و حمایت از کار وسرمایه ایرانی اقدامات عملی دولت بسیار ضعیف بوده و در این خصوص نتوانسته است برنامه‌های اشتغال زایی خود را عملی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز