خبرگزاری کار ایران

در نیمه اول امسال رخ داد:

برخورداری شش هزار کارگر ساختمانی در فارس از مزایای بیمه

به منظوربرنامه‌ریزی و اعمال نظم دقیق درروند ثبت نام از کارگران متقاضی استفاده از این نوع بیمه، تامین اجتماعی فارس برای نخستین بار در کل کشور، اقدام به راه‌اندازی سامانه ثبت نام کرده است.

ایلنا: سرپرست تامین اجتماعی استان فارس گفت: در نیمه دوم امسال، شش هزار کارگر ساختمانی در این استان از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند.

به گزارش ایلنا، اسحاق رائیجی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال نیز همین تعداد کارگرساختمانی در استان فارس از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شدند، اظهار داشت: احتمال اینکه سهمیه تکمیلی نیز در این زمینه برای این استان در نظر گرفته شود وجود دارد.

وی بیان داشت: ملاک بهره‌مند شدن کارگران ساختمانی از مزایای این بیمه، دارا بودن کارت مهارت از مراکز فنی و حرفه‌ای است.

رائیجی ادامه داد: در این نوع بیمه، هفت درصد حق بیمه برعهده کارگران ساختمانی است، سه درصد توسط دولت و مابقی به وسیله کارفرما تامین می‌شود.

وی اظهار داشت: به منظوربرنامه‌ریزی و اعمال نظم دقیق درروند ثبت نام از کارگران متقاضی استفاده از این نوع بیمه، تامین اجتماعی فارس برای نخستین بار در کل کشور، اقدام به راه‌اندازی سامانه ثبت نام کرده است.

رائیجی افزود: کارگران ساختمانی در گروه‌های کاشی‌ کاری، سنگ‌ ایزوگام، لوله ‌کشی و بنایی که دارای کارت مهارت دوره‌های یاد شده از مراکزفنی‌وحرفه‌ای هستند می‌توانند با مراجعه به این سایت برای نام نویسی اقدام کنند.

سرپرست تامین اجتماعی استان فارس، ادامه داد: متقاضیان می‌توانند از ۱۵ تا ۳۱ شهریور ماه جاری با مراجعه به سایت www. E farsTamin. ir برای ثبت نام اقدام کنند.

وی بیان کرد: اطلاع رسانی برای ثبت نام از از چهارم تا پانزدهم شهریورجاری انجام می‌شود و از یکم تا هفتم مهرماه امسال پردازش داده‌ها، انجام و از هشتم مهرماه اسامی کارگران واجد شرایط در سایت نامبرده درج خواهد شد.

رائیجی افزود: افراد با مراجعه به سایت و همچنین دریافت پیامک از این سازمان از انتخاب خود مطلع می‌شوند و ما بعد از انتخاب به محل کارآن‌ها مراجعه می‌کنیم و این دسته از کارگران می‌بایست حتما درمحل کار شده مشغول به کار باشند.

وی گفت: ملاک ثبت نام افراد درسایت نامبرده است و کسانی که از طرق دیگر مبادرت به ثبت نام کرده‌اند قابل قبول نیست و آنان می‌بایست حتما به این سامانه مراجعه و نام نویسی کنند.

سرپرست تامین اجتماعی استان فارس در بخش دیگری از مطالب خود بیان داشت: کارگران ساختمانی از سال ۵۲ خورشیدی تحت پوشش بیمه حوادث بودند لیکن آنان از سال ۸۹ تحت پوشش کلیه خدمات تامین اجتماعی قرار گرفتند و هر استانی، برای بیمه کارگران ساختمانی، سهمیه‌ای مجزا دریافت می‌کند و تعدادی از کارگران واجد شرایط را تحت پوشش قرار می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز