خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه كارگر قزوین:

استمرار بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی، خدمات درمانی را كاهش داد

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۸۷

از مجموع ۲۷ میلیارد تومان بدهی سازمان به مراکز درمانی استان قزوین تاكنون فقط ۲ میلیارد تومان آن پرداخت شده که این امرسبب کاهش حداقلی خدمات درمانی به بیمه شدگان شده است.

 یک فعال کارگری در قزوین اعلام کرد: بدهی ۲۷ میلیاردی سازمان تامین اجتماعی به مراکز درمانی استان قزوین باعث کاهش خدمات به بیمه شدگان شده است.

عید علی کریمی با بیان اینکه بهره‌مندی از حداقل خدمات درمانی و بهداشتی حق مسلم بیمه شده تامین اجتماعی استان است، به ایلنا گفت: متاسفانه از ۲۷ میلیارد تومان بدهی سازمان به مراکز درمانی استان فقط ۲ میلیارد تومان آن پرداخت شده که این امرسبب کاهش حداقلی خدمات درمانی به بیمه شدگان شده است.
او افزود: طبق گفته مسئولان تامین اجتماعی، ۶۰ درصد از کل جمعیت یک میلیون ۲۰۰ هزار نفری استان را بیمه شدگان تامین اجتماعی به خود اختصاص داده‌اند که تعداد مراکز درمانی با توجه به این جمعیت بسیار ناچیز است.
به گفته کریمی سازمان تامین اجتماعی با هفت درمانگاه و دو بیمارستان جوابگوی بیمه شدگان خود نیست وپزشکان این مجموعه متاسفانه به سبب کاهش و محدودیت‌های بیمه‌ای و همچنین بیمه‌های تکمیلی تمایلی به درمان بیماران در این مراکز ندارند و آنان را به مطب‌های شخصی خود و بیمارستان‌های خصوصی سوق ‌دهند.

او گفت: ازسال ۷۳ تا اکنون امکانات درمانی این بیمارستان‌ها گسترش پیدا نکرده و به سبب کاهش بودجه تجهیزات و خدمات انان نیز به حداقل رسیده است.
این فعال کارگری با اشاره به اینکه در این زمینه هیچ گونه نظارتی از سوی مسئولان وجود ندارد افزود: تعهدات درمانی سازمان تامین اجتماعی در قبال بیمه شدگانش باید با نظارت کامل انجام شود و نباید حقوق بیمه شدگان در بخش درمان نادیده گرفته شود.
کریمی خطاب به مسئولان تامین اجتماعی گفت: اگر سازمان تامین اجتماعی توانسته است مطالبات ۳۰ هزار میلیاردی خود را از دولت دریافت کند چطور هیچ تغییر در توسعه سازمان مشاهده نمی‌شود و همچنان بسیاری از مراکز درمانی به بهانه کمبود بودجه و نداشتن تجهزات پزشکی از ارئه خدمات درمانی به بیمه شدگان کوتاهی می‌کنند.

دبیر خانه کارگر در خاتمه با بیان اینکه ارائه تمامی خدمات کلینیکی، پاراکلینیکی و بیمارستانی بیمه شدگان وظیفه بخش درمان سازمان است تصریح کرد: تعهدات درمانی سازمان تامین اجتماعی در قبال بیمه شدگانش باید با نظارت کامل انجام شده و نباید حقوق بیمه شدگان در بخش درمان نادیده گرفته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز