خبرگزاری کار ایران

پی‌گیری خبر/ معاون شهردار تهران:

كاهش ارزش پول ملی عامل مشكلات معیشتی رانندگان شركت واحد است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۶

متاسفانه ارزش پول تحت تاثیر عوامل مختلفی از بین رفته است و موجب شده است تا کارگران ما که تا چند ماه گذشته مشکلی نداشتند هم اکنون با همان حقوق وحتی بیشتر از قبل در اداره امور زندگی خود با مشکل مواجه شوند.

معاون شهردار تهران گفت: وقتی افزایش حقوق بالا باشد اما ارزش پول کاهش یابد تمامی زحمات چند ساله رانندگان با کاهش ارزش پول ملی از بین می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر درباره علل تجمع کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی شهرداری تهران در مقابل ساختمان شورای شهر، اظهار کرد: بایستی از کسانی که اقتصاد کشور را مدیریت می‌کنند سوال کرد که چرا باید کارگران شرکت واحد با حقوق نسبتا خوب، نتوانند زندگی عادی داشته باشند. وقتی قیمت ارز بالا می‌رود و خورد و خوراک و مسکن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، این طبیعی است که بر زندگی افراد فشار وارد می‌شود مخصوصا اگر شغل آن‌ها رانندگی در شرکت واحد باشد.

وی ادامه داد: امیدواریم به مشکلات معیشت مردم که با هدفمندسازی یارانه‌ها ایجاد شده است، توجه جدی شود تا برای رفع مشکل رانندگان شرکت واحد و سایر افراد چاره اندیشی شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه قمیت مسکن در چند سال گذشته چندین برابر افزایش یافته است، گفت: یک راننده در شرکت واحد مگر چه قدر سرمایه دارد که بتواند خانه‌ای را اجاره کند و معیشت زندگی خود را نیز بگرداند؟ از این رو لازم است زیرساخت‌های کشور اصلاح شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه میانگین حقوق کارگران شرکت واحد نسبت به سال ۸۴ از رشد خوبی برخوردار بوده است، تاکید کرد: وقتی افزایش حقوق بالا باشد اما ارزش پول کاهش یابد تمامی زحمات چند ساله رانندگان با پایین آمدن ارزش پول ملی از بین می‌رود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری اقتصاد کلان کشور را در دست ندارد تا بتواند همه مشکلات را حل کند، تصریح کرد: در کشور دو اداره وجود ندارد که به یک میزان به پرسنل خود حقوق دهد، حقوق کارگر با کارمند فرق می‌کند همانگونه که قوانین مربوط به جامعه کارگری با جامعه کارمندی متفاوت است. حتی زمان بازنشستگی و شرایط آن نیز متفاوت است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: ‌ بهتر است به دنبال معلول نگردیم و علت را بیابیم که چرا معیشت مردم سخت‌تر شده است. متاسفانه ارزش پول تحت تاثیر عوامل مختلفی از بین رفته و موجب شده است تا کارگران ما که تا چند ماه گذشته مشکلی نداشتند هم اکنون با‌‌ همان حقوق وحتی بیشتر از قبل در اداره امور زندگی خود با مشکل مواجه شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز