خبرگزاری کار ایران

نماینده صنفی کارگران خبر داد:

سرگردانی ۵ هزار کارگر ساختمانی پس از جدایی شهریار از البرز

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۷۹

چکیده: «تامین اجتماعی شهرستان شهریار به بهانه آنکه کارت مهارت این کارگران مربوط به فنی حرفه‌ای استان تهران نیست، از بیمه کردن این کارگران خودداری می‌کند و این کارگران برای رفع مشکلات بیمه‌ای خود در بین ادارات تامین اجتماعی این دو استان پاس کاری می‌شوند.»

اداره تامین اجتماعی شهرستان شهریار از پذیرش حدود ۵ هزار کارگر ساختمانی در این شهرستان به دلیل صدور کارت مهارت آنان در اداره و فنی حرفه‌ای کرج، خوداری می‌کند.

«کاظم احمدیان»، نماینده انجمن صنفی بنایان سفت کار شهرستان شهریار در این باره به ایلنا گفت: به دنبال مصوبه هیأت دولت مبنی بر جدا شدن شهرستان شهریار از استان البرز و الحاق آن به استان تهران، حدود ۵ هزار کارگر ساختمانی که در گذشته از اداره فنی حرفه‌ای شهر کرج کارت مهارت دریافت کرده‌ بودند هم اکنون مورد پذیرش اداره تأمین اجتماعی شهریار قرار نمی‌گیرند.

احمدیان افزود: تامین اجتماعی شهرستان شهریار به بهانه آنکه کارت مهارت این کارگران مربوط به فنی حرفه‌ای استان تهران نیست، از بیمه کردن این کارگران خودداری می‌کند و این کارگران برای رفع مشکلات بیمه‌ای خود در بین ادارات تامین اجتماعی این دو استان پاس کاری می‌شوند.

به گفته این فعال صنفی، به کارگران توصیه شده است دوباره مراحل بیمه خود را از طریق آزمون دادن در اداره فنی و حرفه‌ای شهریار طی کنند و این در حالی است که طی کردن این مراحل علاوه بر وقت و هزینه‌بر بودن، باعث ایجاد فاصله در سوابق بیمه‌ای افرادی می‌شود که هم‌اکنون بیمه‌اند.

نماینده انجمن صنفی بنایان سفت کار شهرستان شهریار در پایان با اشاره به اعتراض کارگران ساختمانی، اظهار داشت: این تعداد کارگر ساختمانی در شهرستان شهریار هم اکنون بلاتکلیف بوده و هیچ مسئولی پاسخگوی مشکلات آنان نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز