خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز:

تامین هزینه زندگی با مزد كارگری جادوگری است

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۱۳

«در شرایط فعلی که طبق آمار رسمی تورم بیش از ۳۱ درصد است، حداقل حقوق كارگران ۲۵درصد افزایش داشته است./ ما از دولت نه یارانه می‌خواهیم و نه عیدانه! ما فقط حق خود را می‌خواهیم.»

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز گفت: کارگران و بازنشستگان با حقوق دریافتی فعلی در مواجهه با هزینه‌های سنگین زندگی جادوگری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در تبریز، کریم صادق‌زاده که در همایش بزرگ کوهپیمایی کارگران و بازنشستگان استان آذربایجان شرقی به مناسبت هفته كارگر برگزار شد سخن می‌گفت، با اشاره به حداقل حقوق تعیین شده برای سال جاری افزود: در شرایط فعلی که طبق آمار رسمی تورم بیش از ۳۱ درصد است، حداقل حقوق كارگران ۲۵درصد افزایش داشته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با انتقاد از مجریان قانون ادامه داد: چطور عده‌ای بعد از گذشت ۳۴ سال از انقلاب شکوه‌مند اسلامی به خود اجازه می‌دهند فرمایشات عالی قدر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که در آن سال‌ها گفته بود: «من یک موی این کوه نشینان را به شما کاخ نشینان نمی‌دهم» را کم رنگ كنند و سال به سال شاهد سقوط منزلت و جایگاه کارگران در جامعه باشیم.

وی افزود: ما بار‌ها تاکید كرده‌ایم كه از دولت نه یارانه می‌خواهیم و نه عیدانه! ما فقط حق خود را می‌خواهیم. امروزه عدم وجود امنیت شغلی موجب شده تا کارگر نتواند حرفش را بزند.

صادقزاده تصریح کرد: امروز دست‌هایی پنهانی در جامعه وجود دارد تا روز اول ماه مه (روز جهانی کارگر) را از تقویم‌ها حذف کند، دلیل حضور ما در این مکان این است که به مسئولان نشان دهیم جامعه بزرگ کارگری و بازنشسته وجود دارد و باید به این جامعه ارج بگذارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز در ادامه با انتقاد از فیش‌های حقوقی صادره برای کارگران اظهار داشت: وجود مبالغی همچون ۱۰ هزارتومان حق مسکن و یک هزار ریال حق خواربار به جامعه کارگری توهین است که انتظار داریم در این شرایط با توجه به گرانی و تورم موجود فکری اساسی شده و گامی در راستای بهبود وضعیت معیشت کارگران بردارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز