خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری طرح كرد:

لزوم توجه ویژه به معیشت بازنشستگان در سال متفاوت ۹۲

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۸۷

قدرت خرید بازنشستگان تأمین اجتماعی که نزدیک به ۷۰ درصد آنان را حداقل بگیران به خود اختصاص می‌دهند تا مرز ۶۰ درصد کاسته شده است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس  دولت، بر لزوم توجه به معیشت بازنشستگان برای سال ۹۲ تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، در نامه حسن صادقی آمده است: شرایط برای بازنشستگان و مستمری بگیران و جامعه بیمه شده در سال جاری بسیار سخت شده و به لحاظ معیشتی این جامعه بزرگ با مشکلات غیر قابل تحملی روبرو است که امید به زندگی با عزت را برای آنان دوراز دسترس کرده است.

وی در ادامهٔ این نامه آورده است: در این راستا جامعه بیمه شده برخی از تعهدات از جمله موضوع درمان را هم با خود به دوش می‌کشند و از آنجا که سازمان تأمین اجتماعی از اجرای وظایف و تکالیف خود سرباز می‌زند، بیمه شدگان مجبورند هزینه‌های مترتب را خود پرداخت نمایند که این بجز اینکه مغایرت آشکار با قانون الزام درمان دارد نوعی ظلم مضاعف تلقی می‌شود.

صادقی در ادامهٔ این نامه با اشاره به وقایعی از جمله اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها که از یک سو سبب افزایش قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی و از طرف دیگر موجب تشدید نابرابری اقتصادی شده، آورده است: موج جدید افزایش تهاجمی قیمت‌ها، روزگار را بر حقوق بگیران و جامعه بازنشسته و مستمری بگیر بیش از پیش تیره و تار می‌کند. مجموع این اتفاقات باعث شده که قدرت خرید بازنشستگان تأمین اجتماعی که نزدیک به ۷۰ درصد آنان را حداقل بگیران به خود اختصاص می‌دهند تا مرز ۶۰ درصد کاسته شود.

این فعال کارگری در پایان نامهٔ خود با اشاره به ظرفیت‌های موجود در قانون تامین اجتماعی از جمله مواد ۹۶ و ۱۱۱ این قانون از رئیس دولت خواسته است به مسئولین سازمان تأمین اجتماعی و هیأت امنا متذکر شود که برای امسال که سال متفاوتی است شرایط را خاص ببینند و نسبت به جبران این کاهش شدید قدرت خرید اقدام مؤثرتری صورت دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز