خبرگزاری کار ایران

در چهارمین کنگره خانه کارگر همدان مطرح شد:

لطمه به عزت كارگران در اقتصاد وابسته به نفت

asdasd
کد خبر : ۴۲۵۹۲

صادقی با تاکید براینکه هر دولتی که اتکا به منابع زیرزمینی داشته باشد، دچار رفتار غیرمتعارف می‌شود، تصریح کرد: چنین دولتی وظیفه خود را پاسخگویی به مردم نمی‌بیند چرا که درآمدش از مشارکت مردمی نیست.

چهارمین کنگره خانه کارگر استان همدان با حضور دبیر اجرایی خانه کارگر استان، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس و جمعی از مقامات استانی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، چنگیز اصلانی، دبیر خانه کارگر همدان هدف از برگزاری این کنگره را علاوه بر انتخابات این تشکل صنفی، رساندن صدای حقانیت کارگر در برابر هزینه‌های داده شده عنوان کرد و گفت: با وجود از خودگذشتگی کارگران در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی، متاسفانه کارگران هیچ‌گاه به خواسته‌های صنفی کارگران از جمله دستمزد عادلانه و امنیت شغلی توجه نشده است.

لطمه به عزت كارگران در اقتصاد وابسته به نفت

حسن صادقی، رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری که به عنوان میهمان در این کنگره شرکت کرده بود، با اشاره به پیشرفت‌های اقتصادی کشور با پیروزی انقلاب در بخش اقتصاد کلان، گفت: با این وجود در اقتصاد خرد که با زندگی طبقه ضعیف اجتماع ارتباط بیشتری دارد نتوانستیم به گونه‌ای حرکت کنیم که وابستگی به نفت را کاهش دهیم و یکی از ضربات وارده به اقتصاد خرد از این ناحیه است.

صادقی با اشاره به تاکیدات رهبر فقید انقلاب در خصوص اقتصاد غیر وابسته، اظهار کرد: امام راحل تاکید فراوانی براینکه اقتصاد ما باید متکی بر نیروی ایرانی باشد داشتند و معتقد بودند اقتصاد وابسته به درد مملکت ما نمی‌خورد که این سخنان سرفصل حرکت اقتصادی تولیدمحورز شد.

صادقی با بیان اینکه اقتصادی که در حکومت پهلوی ۸۰ درصد وابسته به نفت بود در دوران جنگ تحمیلی به ۴۰ درصد رسید، اما متاسفانه بعد از جنگ اقتصاد نفتی پررنگ شد.

وی با تاکید براینکه هر دولتی که اتکا به منابع زیرزمینی داشته باشد، دچار رفتار غیرمتعارف می‌شود، تصریح کرد: چنین دولتی وظیفه خود را پاسخگویی به مردم نمی‌بیند چرا که درآمدش از مشارکت مردمی نیست.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد اقتصاد ترکیه با مشارکت مردمی شکل گرفته است، اظهار داشت: در این نوع اقتصادهای مشارکتی با مردم، مردم از دولت‌ها بابت ارائه خدمات سوال می‌کنند.

معاون دبیر کل خانه کارگر در امور شهرستان‌ها افزود: متاسفانه دولت‌ها پس از جنگ تلاشی برای فاصله گرفتن از وابستگی به نفت نکردند و در این شرایط، وابستگی ۴۰ درصدی به نفت را در زمان جنگ، به ۷۰ درصد در حال حاضر رسیده است.

صادقی با بیان اینکه در این موقعیت وابستگی‌، کارگران ایرانی عزتی ندارند، اضافه کرد: رهبر انقلاب نیز بار‌ها بر اقتصاد بدون نفت تاکید داشته‌اند اما دولت سلیقه‌ای عمل می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز