خبرگزاری کار ایران

در دومین جلسه تشكلات كارگری استان همدان مطرح شد؛

افزایش نامتناسب دستمزد و تورم واكنش كارگران را در پی دارد

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۲۱

میزان دستمزدی باید طوری تعیین شود که هم کارفرما توان پرداخت آن را داشته باشد و هم کارگر بتواند با دریافت آن زندگی کند.

دومین جلسه تشکلات کارگری استان همدان به میزبانی خانه کارگر استان همدان و با حضور فعالان کارگری از شوراهای اسلامی کار، و کانون بازنشستگان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، چنگیز اصلانی دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان در این جلسه گفت: کارگران از اقشاری بودند که برای این انقلاب و نظام هزینه کردند و کمترین توقعات را داشته و دارند ولی متاسفانه بعضی مدیران از این کم توقعی سواستفاده می‌کنند.

وی بابیان اینکه دستمزدهای کارگران در سال ۹۲ باید طبق تورم افزایش یابد، اظهار داشت: میزان دستمزدی باید طوری تعیین شود که هم کارفرما توان پرداخت آن را داشته باشد و هم کارگر بتواند با دریافت آن زندگی کند.

اصلانی اضافه کرد: مسئولین شورای عالی کار باید دستمزدی را برای کارگران مصوب کنند که شعاری و موجی نباشد و بر واقعیت‌ها منطبق باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با اشاره به نامگذاری سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» گفت: در فرصت باقیمانده از این سال دولت باید بطور جدی به حمایت از تولیدکنندگان داخلی بپردازد.

وی با تاکید براینکه کارگران همواره در خدمت اعتلای نظام بوده‌اند، اظهار داشت: حقوق صنفی کارگران خط قرمز نمایندگان کارگری است.

دبیر اجرایی خانه کارگری همدان با تاکید براینکه سرمایه تامین اجتماعی متعلق به بیمه شدگان آن است، اظهار داشت: این سرمایه باید برای بیمه شدگان تامین اجتماعی حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه قانون تامین اجتماعی یک حق بین النسلی است، تصریح کرد: مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان باید در تمامی بیمارستان‌های استان نماینده کارگری داشته باشد.

این فعال کارگری با اشاره به تشدید اخراج کارگران افزود: متاسفانه اخراج‌ها بدون حضور نماینده کارگری در کمیته انضباطی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های بالای ۳۵ نفر باید شورای اسلامی داشته باشند، تصریح کرد: متاسفانه در برخی موارد اداره کار و کارفرما در این موضوع قصور دارند.

بی‌توجهی به افزایش متناسب دستمزد و تورم واكنش كارگران را در پی دارد

 رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان همدان نیز كه در این نشست حضور یافته بود اظهار كرد: نشست تشکلات کارگری جهت بررسی مشکلات کارگران استان برگزار می‌شود.

احمد معبودی ادامه داد: به تازگی تشکلهای کارگری استان در راستای دفاع از حق و حقوق کارگران بیانیه‌ای را خطاب به به بیش از ۵۰ دستگاه استانی نوشته‌اند.

وی با اشاره به نرخ تورم خاطرنشان کرد: بانک مرکزی نرخ تورم را ۲۸ درصد اعلام كرده این درحالی است که نرخ تورم بیش از ۴۰ درصد در کالاهای اساسی و بیش از ۵۰ درصد در کالاهای غیراساسی است.

این مقام كارگری ادامه داد: اگر شورای عالی کار توجه‌ای به افزایش دستمزد‌ها نداشته باشد باید در انتظار واکنش جامعه کارگری باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه هیئت‌های تشخیص فقط با حضور نماینده دولت یعنی اداره کار تشکیل می‌شود، اظهار داشت: این موضوع غیرقانونی است و اداره کار باید از این موضوع جلوگیری کند.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان با اشاره به مشکلات کارخانه‌های کیوان و خوش نوش گفت: شرکت کیوان همدان مشکل تحریم ندارد و مشکلات مدیریتی وضعیت این کارخانه را به این مرحله رسانده است.

معبودی با بیان اینکه شرکت کیوان نیروهای سابقه بالا را اخراج می‌کنند و نیروهای جدید می‌گیرند، اضافه کرد: این موارد نشان از عدم مدیریت است.

وی با اشاره به تعطیلی ذوب آهن اسداباد و قطعه سازان رزن تصریح کرد: مشکلات کارگری استان همدان حاد‌تر از استان‌های دیگر است.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان، خواستار بازدید استاندار از کارگاه‌های تعطیل شد و گفت: بازدید از کارگاه های فعال مشکلی را حل نمی‌کند.

بازنشستگان خواهان اجرای قانون همسان سازی 

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان نیز كه در این نشست حضور یافته بود گفت: یکی از مشکلات جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی، عدم رعایت قانون در مورد جامعه بازنشستگی است.

وی تاکید کرد: دولت همواره در توزیع امکانات و مزایای رفاهی میان بازنشستگان لشکری و کشوری تفاوت قائل شده است.

وی با اشاره به همسان سازی مستمری بازنشستگان تصریح کرد: با وجود وعده و تاكید رئیس جمهوری، همانندسازی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی هنوز اجرا نشده است.


رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان همدان، عدم همکاری وزارت بهداشت با سازمان تامین اجتماعی را یکی از مشکلات دیگر  بازنشستگان عنوان كرد و گفت: پزشکان این سازمان باید از سوی وزارت بهداشت معرفی شوند اما متاسفانه این کار در حال حاضر انجام نمی‌شود.

قادریان با بیان اینکه در بیمارستان غرضی ملایر دکتر متخصص وجود ندارد، اضافه کرد: مسئولین این بیمارستان می‌گویند که به درخواست آن‌ها مبنی بر اعزام پزشک رسیدگی نمی‌شود.

وی درخصوص معطل ماندن بیمه شدگان در صف‌های آزمایشگاهی گفت: در حال حاضر مراجعه کنندگان باید حداقل از یک ماه تا ۴۵ روزمعطل بمانند برای همین از مدیریت درمان استان می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر به این وضعیت رسیدگی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز