خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان خبر داد:

برای کارگران کارخانه سرب و روی کمیته ساماندهی تشکیل شد

کد خبر : ۹۸۸۹۳

چکیده: «کمیته انتقال و ساماندهی وضعیت کارگران شاغل در کارخانه سرب و روی زنجان تشکیل شد/ این کارخانه حدود ۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است/ آلندگی‌این کارخانه نمی‌تواند عامل سرطان باشد».

استاندار زنجان باباین اینکه در حال حاضر برای رسیدگی به وضعیت کارگران کارخانه سرب و روی کمیته ویژه‌ای تشکیل شده است، گفت: ۷۰ درصد صادرات استان و اشتغالزایی ۵ هزار نفر از کارخانه سرب و روی استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد در سخنان پیش از نماز جمعه زنجان با اشاره به درخواست تعطیلی شرکت ملی سرب و روی ایران در زنجان، گفت: تعطیلی کارخانه نتیجه اجرا نشدن مصوباتی است در ۱۰ جلسه کارشناسی با حضور مسئولین برای انتقال کارخانه سرب و روی برگزار شد.

این مقام عالی استان به تشکیل کمیته‌های انتقال و ساماندهی وضعیت کارگران این کارخانه اشاره کرد و گفت: این کارخانه آلودگی دارد، ولی نمی‌توان گفت که عامل سرطان در استان است.

استاندار زنجان در ادامه با بیان اینکه ۸۰ درصد تولید سرب و روی از استان زنجان است، افزود: ۷۰ درصد صادرات استان و اشتغالزایی ۵ هزار نفر از اهالی زنجان تنها به فعالیت کارخانه سرب و روی وابسته است.

رئوفی‌نژاد همچنین به هفته دولت اشاره کرد و گفت: در همین راستا ۵۷۱ طرح عمرانی و اقتصادی در استان زنجان به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد ۳ طرح کلنگ زنی است.

استاندار زنجان اعتبار این پروژه‌ها را ۲۲۷ میلیارد و ۷۸۵ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این طرح‌ها در هفته جاری در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین به اقدامات ۸ ساله دولت در استان زنجان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تمام تلاش‌ها در راستای توسعه و عمران استان بود و ارتقاء درجه استان زنجان از درجه ۲ به درجه یک کشوری و تبدیل شهر سلطانیه به شهرستان از نتایج این تلاش‌هاست.

این مقام مسئول به دولت یازدهم و رویکردهای آن اشاره کرد و افزود: مسکن مهر یکی از اقدامات دولت دهم بود که توسط دولت بعدی ادامه خواهد داشت.

استاندار زنجان به چند پروژه بزرگ دیگر استان از جمله پروژه پالایشگاه نفت و تولید فولاد استان اشاره کرد و گفت: میزان تولید فولاد در استان ۶ میلیون تن در سال هدف گذاری شده است که تولید ۱.۵ میلیون تنی آن ظرف یکسال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در پایان سخنان خود انتقال پادگان زنجان را نیز یکی دیگر از اقدامات در دست اجرا اعلام کرد و گفت: ۱۰۰ هکتار زمین برای پادگان در نظرگرفته شده است که انتقال آن در هفته دفاع مقدس شروع خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز