خبرگزاری کار ایران

صبح امروز در اعتراض به مشکلات موجود صورت گرفت:

کارگران کیان تایر مقابل در ورودی کارخانه تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۰۵

چکیده: «صبح امروز بیش از ۷۰۰ کارگر کارخانه کیان تایر در اعتراض به متوقف شدن تولید وعدم دریافت مطالبات معوقه خود در مقابل در ورودی کارخانه واقع در شهرک چهار دانگه تجمع کردند».

صبح امروز بیش از ۷۰۰ کارگر کارخانه کیان تایر در اعتراض به متوقف شدن تولید وعدم دریافت مطالبات معوقه خود در مقابل در ورودی کارخانه واقع در شهرک چهار دانگه تجمع کردند.

احمد نور محمدی، عضو شورای اسلامی کار کارخانه کیان تایر در این باره به ایلنا گفت: علت تجمع کارگران، اعتراض به مشکلاتی است که با بازگشت مالک برای کارخانه و کارگران آن به وجود آمده است.

او با بیان اینکه کارخانه کیان تایر نزدبک به هزار و صد کارگر دارد، در تشریح مشکلات این کارخانه افزود: از چهار سال گذشته به سبب افزایش مشکلات و بدهی‌ها مالک کارخانه، اختیارات این واحد تولیدی به هیات حمایت از صنایع محول شد وبعد آن مشکلات کارخانه وکارگران تا حدی کاهش یافت تا اینکه از تاریخ ۲۵ تیر ماه دوباره مالک خصوصی به کارخانه بازگشته است.

او با بیان اینکه با خصوصی سازی مجدد کارخانه کیان تایر، کارگران این واحد تولیدی دوباره دچار مشکلات زیادی شده‌اند، افزود: کارگران با بازگشت مالک مخالفتی ندارند اما مالک کارخانه در همین مدت کوتاه به تعهدات خود عمل نکرده است.

این کارگر اضافه کرد: طبق توافقی که میان مالک کارخانه کیان تایر با هیات حمایت از صنایع انجام شده‌است، کارفرما قرار بود حدود۲۰ میلیارد تومان در کارخانه سرمایه گذاری کند و علاوه بر آن همه بدهی‌های خود را نیز بپردازد.

وی افزود: اما در عمل اینطور نشد و هیچ اتفاقی نیافتاد، چنانچه تاکنون حداکثر پولی که توسط در کارخانه سرمایه گذاری شده‌ حدود ۴۵۰ میلیون تومان است.

نور محمدی همچنین درباره تاخیر در پرداخت حقوق کارگران گفت: حقوق کارگران نیز که طی این چهار سال از سوی هیات حمایت به موقع پرداخت می‌شده هم اکنون ۱۲ روز به تعویق افتاده است واین موضوع باعث افزایش دغدغه‌های فکری کارگران شده است.

نماینده کارگران در ادامه به بدهی یازده میلیاردی معوقه این مالک به کارگران اشاره کرد وگفت: این کارفرما حدود پنج میلیارد تومان بدهی بابت سپرده گذاری کارگران در صندوق قرض الحسنه و شش میلیارد تومان هم بابت سنوات بازنشستگان باید پرداخت کند.

او همچنین در مورد میزان بدهی کارخانه کیان تایر به تامین اجتماعی گفت: این کارفرما در گذشته حدود ۲۲ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی وحدود سه میلیارد تومان به وزارت نیرو بدهکار بود.

نماینده کارگران کیان تایر افزود: با بازگشت مجددا مالک این واحد تولیدی نه تنها دفترچه بیمه کارگران دیگر توسط سازمان تامین اجتماعی تمدید نمی‌شود، بلکه از ۱۰ روز پیش نیز برق کارخانه به دستور وزارت نیرو قطع شده است.

عضو شورای اسلامی کارخانه در خاتمه با بیان اینکه از زمان بازگشت مالک جدید، مواد اولیه کارخانه نیز تمام شده‌است، اظهار داشت: بدحسابی گذشته مالک کارخانه باعث شده است تا فروشندگان از فروش شرایطی مواد اولبه به مالک کارخانه خود‌داری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز