خبرگزاری کار ایران

امروز در مقابل استانداری كردستان رخ داد:

تجمع کارگران اخراجی فولاد زاگرس برای دومین روز متوالی

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۴۳

چکیده: «این کارگران که دارای سوابق کاری بین ۱۰ تا ۲۳ سال هستند، در این شرایط سنی و مخصوصا در اوضاع اقتصادی فعلی كه بسیاری از جوانان بیكارند، امكان یافتن شغل دیگری را ندارد.»

صبح امروز ۲۳۵ نفر از کارگران قراردادی شرکت ذوب آهن فولاد زاگرس برای دومین روز متوالی، در اعتراض به اخراج و عدم دریافت مطالبات مالی خود در مقابل استانداری کردستان واقع در شهر سنندج تجمع کردند.

نماینده کارگران کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس كه در این تجمع حضور داشت، به ایلنا گفت: امروز دومین روز تجمع کارگران کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس برای احقاق حقوق معوقه و اعتراض به اخراج ۲۳۵ کارگر است، که متاسفانه تا این ساعت از تجمع باز هم جواب قانع کننده‌ای از سوی مسئولان استانداری دریافت نکرده‌ایم.

او گفت: این کارگران که دارای سوابق کاری بین ۱۰ تا ۲۳ سال هستند، در این شرایط سنی و مخصوصا در اوضاع اقتصادی فعلی كه بسیاری از جوانان بیكارند، امكان یافتن شغل دیگری را ندارد.

نماینده كارگران فولاد زاگرس با اشاره به پیشینه مشكلات نیروهای كار این واحد تولیدی، گفت: از سال ۸۶ با واگذاری بخشی از فعالیت کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس به شرکت پیمانكاری خوان گل، مشکلات کارگران افزایش یافت.

او اضافه کرد: بعد ازسپری شدن همه مشکلاتی که به واسطه تاخیر در پرداخت حقوق، تعدیل واخراج کارگران به دلیل وجود این شرکت متحمل شده بودیم، اواخر سال گذشته کارگران تصور كردند مدیر عامل جدید با حذف پیمانکار، امنیت شغلی را به آنان باز گردانده است، غافل از آنکه مدیر عامل سعی دارد در مرحله نخست با حذف پیمانکار و سپس کارگران، کارخانه را به بهانه تعمیرات تعطیل كند.

گفتنی است روز گذشته در پی اولین تجمع كارگران اخراجی در مقابل فرمانداری قروه، «ابراهیم ملا بیگی» مدیر عامل شرکت ذوب آهن فولاد زاگرس با تایید تعدیل ۲۳۵ کارگر این کارخانه، به ایلنا گفته بود: ناچار شدیم این تعداد کارگر را به سبب زیان ده بودن تولید تعدیل کنیم.

ملابیگی درباره دلیل تعطیلی این كارخانه نیز اظهار كرده بود: در طول ده سال فعالیت كارخانه، به دلیل آنکه صنایع بالا دستی و پایین دستی تولیدات این کارخانه در منطقه ایجاد نشده، فولاد زاگرش هر ساله حدود ۵ تا ۱۵ میلیارد تومان زیان داده است به طوری که تاکنون این شرکت حدود ۹۰ میلیارد تومان زیان داده و ۶۰ میلیارد تومان انباشت سرمایه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز