خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون شورای اسلامی کار یزد:

بیکاری ۳۲ نفر و تعویق سه ماه حقوق کارگران فرش باستان یزد

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۳۶

چکیده: «علاوه بر بیکاری ۳۲ کارگر با سوابق ۳ تا ۱۲ سال، سه ماه از حقوق بیش از ۷۰ کارگر این کارخانه از آغاز سال جدید پرداخت نشده است/ دولت باید تعادلی در قیمت مواد اولیه فرش ماشینی برای تولیدكنندگان ایجاد كند.»

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان یزد از بیکاری ۳۲ کارگر کارخانه فرش باستان خبر داد و گفت: این کارگران به سبب افزایش مشکلات کارخانه بعد از اتمام قرارداد کاری‌شان تعدیل شده‌اند.

«حسین خلیلی» با اشاره به توقف تولید در کارخانه فرش باستان، به ایلنا گفت: کارخانه فرش ماشینی باستان که یکی از اولین تولید کنندگان فرش ماشینی در کشور به شمار می‌رود، به سبب کمبود نقدینگی و افزایش قیمت مواد اولیه دچار بحران شده و هم اکنون ناچار شده است تعداد کارگران خود را به حداقل برساند.

او با بیان اینکه فرش باستان در آستانه تعطیلی است، در خصوص معوقات حقوقی کارگران این کارخانه افزود: علاوه بر بیکاری ۳۲ کارگر با سوابق ۳ تا ۱۲ سال، سه ماه از حقوق بیش از ۷۰ کارگر این کارخانه از آغاز سال جدید پرداخت نشده است.

خلیلی با اشاره به معضل تولیدکنندگان فرش ماشینی و گرانی مواد اولیه ادامه داد: این کارخانه که به سبب كمبود و افزایش قیمت مواد اولیه تولید دچار بحران منابع مالی است و توانایی خرید مواد اولیه برای تولید را به دلیل نوسانات قیمت ارز ندارد، عملا تولیدی ندارد و کارگران باقی مانده تنها برای انجام حضور و غیاب در کارخانه حضور پیدا می‌کنند.

این فعال کارگری با بیان اینکه نداشتن امنیت شغلی در این کارگاه بیش از هر زمان دیگری تهدید می‌شود، گفت: این کارگران كه عمدتا در سنین میان سالی قرار دارند نگران آن هستند كه بعد از اخراج از کارخانه همانند همکارن‌ تعدیل شده‌شان، توانایی جذب مجدد در بازار كار را نداشته باشند.

خلیلی در خاتمه ضمن تاکید بر رفع مشکلات واحدهای تولیدی فرش ماشینی و کمک دولت برای به نتیجه رسیدن به اهداف مطلوب‌تر، تصریح کرد: با توجه به اینکه نرخ الیاف و مواد اولیه در نوسان است دولت باید با واحد تولیدکنندگان فرش ماشینی همکاری كرده و تعادلی در قیمت مواد اولیه فرش ماشینی برای تولیدكنندگان ایجاد كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز