خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری/

تلاش كارگر نقص عضو شده برای بازگشت به كار

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۰۶

چكیده: «با آنکه کارفرما می‌گوید دیه نقص عضو و سایر هزینه های درمان من را متقبل خواهد شد، اما من هیچ چشم داشتی به دریافت دیه ندارم وفقط می خواهم به کار خود بازگردم چرا كه دیه تمام خواهد شد اما من برای ادامه زندگی به كار نیاز دارم.»

 یکی از کارگران کارخانه «سازه آلیاژ البرز» واقع  در قزوین با ارسال نامه‌ای به تشریح حادثه‌ای پرداخت كه به قطع سه انگشت دست او منجر شده است.

به گزارش ایلنا، «فرشید نجفی» در این نامه مدعی شده است كه در اولین روز كاری‌اش در كارخانه «سازه آلیاژ البرز» در تاریخ 25 دی ماه 91 هنگام كار با دستگاه پرس سه انگشت دست چپ خود را از دست داده و این در حالی است كه كارفرما بدون ارائه آموزش مهارتی لازم او را به كار با دستگاه پرس گمارده است.

خبرنگار ما در تماس با این كارگر شرح روز حادثه را جویا شد. فرشید نجفی گفت: در روز اول كاری‌ام در این كارخانه و ساعات اولیه کار با این دستگاه (پرس)، بدلیل آنکه مهارتی نداشتم، ناگهان دست چپ‌ام زیر دستگاه پرس ماند و سه انگشت‌ام در زیر این دستگاه له شد.

این کارگر در ادامه افزود: همکارانم من را به بیمارستان انتقال دادند و بعد از مراحل درمانی که یک هفته به طول انجامید به دستور پزشک معالجم سه ماه استراحت پزشکی دریافت کردم.

او اضافه کرد: بعد از بهبودی از حادثه ای که حین کار در کارخانه سازه آلیاژ البرز برایم ایجاد شده بود، وقتی برای ادامه کار به كارخانه بازگشتم کارفرما کار من جلوگیری کرد.

نجفی با غیر قانونی خواندن این عمل کارفرمای کارخانه سازه آلیاژ البرز، گفت: با وجود اینکه من در حین انجام کار در این کارخانه نقص عضو شده‌ام، کارفرما حق نپذیرفتن من را ندارد با این حال به هر واحد دیگری برای اشتغال مراجعه می کنم به بهانه نقص عضوم مرا نمی پذیرند.

این كارگر که نگران آینده شغلی و معاش خود است در خاتمه می افزاید: با آنکه کارفرما می‌گوید دیه نقص عضو و سایر هزینه های درمان من را متقبل خواهد شد، اما من هیچ چشم داشتی به دریافت دیه ندارم وفقط می خواهم به کار خود بازگردم چرا كه دیه تمام خواهد شد اما من برای ادامه زندگی به كار نیاز دارم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز