خبرگزاری کار ایران

محجوب در دیدار با رئیس مجلس:

قدرت خرید كارگران به وسیله تورم در حال نابودی است

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۹۶

«بازار با تلنگری می‌شکند که این شکستن به مثابه شكستن کمر فقرا و کارگران است./ شدت تعطیلی واحدهای تولیدی بحران دار نسبت به سال گذشته افزایش یافته كه این هشداری به همه ماست.»

دبیركل خانه كارگر گفت: مهم‌ترین نگرانی ما قدرت خرید کارگران است که به وسیله تورم در حال نابودی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی كه به مناسبت هفته كارگر صورت گرفت، اظهار داشت: از آقای لاریجانی تشکر می‌کنیم که تا امروز در مجلس پای تصمیمات و مصوبات کارگری مانده و هر طرح و لایحه‌ای که به مجلس آمده در جایی که احساس کرده‌ خطری متوجه کارگران است با نشان دادن راه درست به مجلس مانع از این شده‌ که حقی از این قشر زحمت کش ضایع شود.

رئیس فراكسیون كارگری مجلس با اشاره به افزایش مشکلات واحدهای تولیدی در کشور گفت: متاسفانه مشکلات کارگران فراوان و وضعیت معیشتی آن‌ها دشوار شده است. كنترل تورم نیز دیگر دست کسی نیست و ما را به هر طرفی که می‌خواهد می‌کشاند. خصوصا برای کسانی که درآمد ثابت و کوچک دارند یا دستمزد می‌گیرند این وضع بسیار دشوار‌تر است.

این عضو كمیسیون اجتماعی مجلس با تاكید بر اینكه مشکل تورم در اکثر کشور‌ها حل شده است اما ما هنوز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنیم، تصریح كرد: مهم‌ترین دغدغه ما در حال حاضر وضع معیشیتی نیروی کار در سال آتی است. شدت تعطیلی واحدهای تولیدی بحران دار نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته كه این هشداری به همه ماست.

محجوب با اشاره به شوک‌هایی که دولت به بازار وارد می‌کند گفت: اگر این امر مراقبت نشود با مساله‌ای همانند بازار روغن مواجه می‌شویم كه مردم به فروشگاه‌ها هجوم آورده و محتكرین انبارها را پر كردند. همه اینها شوك‌هایی است كه دولت وارد می‌كند. بازار با تلنگری می‌شکند که این شکستن به مثابه شكستن کمر فقرا و کارگران است. ما می‌خواهیم مجلس راهبری کند تا خطرات کمتری متوجه مردم و کشور شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز