خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان البرز اعلام کرد:

عدم پرداخت مزایای جانبی کارگران در واحدهای تولید قطعات خودرو

asdasd

کارخانه‌های سایپا و ایران خودرو به دلیل عدم پرداخت به موقع هزینه خرید‌های خود از شرکت‌های قطعات خودرو مشکلات بسیاری را برای این شرکت‌ها و به تبع آن برای کارگرانشان ایجاد کرده‌اند.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان البرز از عدم پرداخت مزایای جانبی چند ماهه کارگران توسط شرکت‌های ساخت قطعات خودرو در این استان خبر داد.

علی اصلانی در گفت‌و‌گو با ایلنا اظهار کرد: کارخانه‌های سایپا و ایران خودرو به دلیل عدم پرداخت به موقع هزینه خرید‌های خود از شرکت‌های قطعات خودرو و به ویژه شرکت آذین خودرو، مشکلات بسیاری را برای این شرکت‌ها و به تبع آن برای کارگران‌شان ایجاد کرده‌اند.

وی در حكم نمونه از كارخانه آذین خودرو نام برد و ادامه داد: در بسیاری از کارخانه‌ها کمک‌ها و مزایای جانبی متعلق به کارگران نصف شده است. همه این مشکلات از عدم نقدینگی کافی تولید کنندگان ناشی می‌شود که سر منشا آن اجرای بد طرح هدفمندی یارانه‌هاست.

اصلانی تصریح کرد: اعتراض کارگران و کارفرمایان نه به طرح هدفمندی یارانه‌ها بلکه به اجرای بد این طرح است. برای مثال یارانه ۳۰ درصدی بخش تولید که قرار بود به تولید کنندگان پرداخت شود تا جبران کنندهٔ بالا رفتن هزینهٔ آنان به دلیل افزایش قیمت آب و برق و... باشد داده نشده است که همین امر مشکلات بسیاری را برای کارگران ایجاد کرده است.

وی در پایان از دولت خواست تا با اجرای تعهدات خود، مشکلات کارگران و تولیدکنندگان را رفع كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز