خبرگزاری کار ایران

امروز رخ داد:

دومین تجمع کارگران پیمانی در مقابل سازمان مدیریت پسماند

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۵۲

«با وجود آنکه سازمان مدیریت پسماند در زمینه بیکاری این کارگران هیچ گونه مسئولیتی ندارد، اما برای حمایت از کارگران بیکار شده بخشی از مطالبات آنان را روز یکشنبه (۲۰ اسفند ماه) به حساب آنان واریز می‌کند.»

صبح امروز تعداد ۲۵ نفر از کارگران شرکت پیمانکاری ترابر گس‌تر نکو برای دومین بار ظرف ۱۳ روز گذشته، به دلیل عدم دریافت مطالبات مالی خود در مقابل سازمان مدیریت پسماند تهران تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از اتمام قرار داد شرکت پیمانکاری ترابر گستر نکو از پیمانکاران تحت نظارت سازمان مدیریت پسماند تهران، ۴۰ کارگر پیمانی بدون دریافت معوقات حقوقی اخراج شدند كه متعاقب این اخراج در تاریخ سوم اسفند كارگران اولین تجمع اعتراضی خود را در مقابل سازمان مدیریت پسماند برگزار كردند.

 یکی از کارگران كه امروز در دومین تجمع اعتراضی شركت كرده است، با تشریح جزئیات مشکلات کارگران، به ایلنا گفت: شرکت ترابر گستر نکو به دلیل اتمام قرارداد کاری خود با سازمان مدیریت پسماند تهران ۴۰ کارگر خدماتی خود را که اکثرا راننده ماشین آلات هستند بدون تسویه حساب اخراج کرده است و اكنون كارگران از سازمان مدیریت پسماند كه كارفرمای این پیمانكار است درخواست دارند به مطالبات آنان توجه شود.

او افزود: دراین میان کارفرمای شرکت ترابر گستر نیز گفته است پرداخت نکردن مطالبات سه ماهه کارگران و سنوات آنان به دلیل بدحسابی سازمان مدیریت پسماند بوده است.

این کارگر در این زمینه اضافه کرد: همچنین کارفرمای شرکت‌ ترابر گستر مدعی است میزان مطالباش از شرکت پسماند حدود یک میلیارد و۴۰ ۰ میلیون تومان است که سازمان مدیریت پسماند ازاین میزان بدهی، حدود ۸۰۰ میلیون تومان را به عنوان خسارت‌های وارده به سازمان مدیریت پسماند احتساب کرده است.

او کل مطالبات کارگران را حدود ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و از سازمان پسماند تهران خواست با توجه به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم بخشی از مطالبات کارگران را پرداخت کنند.

مطالبات کارگران روز یکشنبه پرداخت می‌شود

مسئول دفتر مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند تهران به نقل از مدیر عامل این سازمان در واکنش به تجمع كارگران اعلام کرد: با وجود آنکه سازمان مدیریت پسماند در زمینه بیکاری این کارگران هیچ گونه مسئولیتی ندارد، اما برای حمایت از کارگران بیکار شده بخشی از مطالبات آنان را روز یکشنبه (۲۰ اسفند ماه) به حساب آنان واریز می‌کند.

حمید رضا ساری خانی افزود: سازمان مدیریت پسماند تهران برای انجام بخشهایی از خدمات شهری خود با تعدادی از پیمانکاران بخش خصوصی قرار داد منعقد کرده است که شرکت «ترابر گستر نکو» یکی از این شرکت‌ها بوده است.

ساریخانی با بیان اینکه هم اکنون قرار داد این شرکت پیمانکاری با سازمان پسماند به اتمام رسیده است، گفت: پس از اتمام قرار داد این شرکت پیمانکاری با سازمان، بخشی از نیروهای انسانی زیر مجموعه این شرکت در نتیجه جابجایی پیمانکار بیکار شده‌اند.

او در خاتمه گفت: پرداخت مطالبات کارگران با توجه به اینکه کارفرمای دیگری با آنان عقد قرار داد کاری دارد باید بصورت قانونی صورت بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز