خبرگزاری کار ایران

بر اساس آمار مركز ایران:

بیش از ۲۰ هزار کارگر صنعتی در بخش تعاونی کارمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۸۰

در سال ۸۹ بیش از ۲۰ هزار کارگر در ۵۶۱ کارگاه بزرگ صنعتی که دارای مالکیت تعاونی بودند، کار می‌کردند/ ارزش افزوده این کارگاه‌ها بالغ بر ۳هزارو۶۲۶ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

مرکز آمار ایران اعلام کرد در سال ۸۹ بیش از ۲۰ هزار کارگر در ۵۶۱ کارگاه بزرگ صنعتی که دارای مالکیت تعاونی بودند، کار می‌کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای بررسی عملکرد تعاونی‌های صنعتی کشور، مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی با همکاری مرکز آمار ایران اقدام به جداسازی آمار تعاونی‌های صنعتی ده نفره و بیشتر نموده است.

براساس نتایج این طرح که در سال ۱۳۹۰به مورد اجرا گذاشته شد و عملکرد سال ۱۳۸۹ اندازه گیری شد از تعداد ۱۵ هزار و ۳۰۲ کارگاه بزرگ صنعتی در کشور، ۵۶۱ کارگاه دارای مالکیت تعاونی بوده‌اند.

بیشترین تعداد کارگاه‌های صنعتی بزرگ بخش تعاون مربوط به صنایع غذایی و آشامیدنی است که ۳۷ درصد آن را شامل می‌شود

نتایج این طرح نشان می‌دهدکه در سال ۸۹، ۲۰ هزارو ۴۱۵ نفر شاغل در کارگاه‌های بزرگ صنعتی تعاونی به فعالیت اشتغال داشته‌اند.

بعلاوه در سال مذکور 311/5 میلیارد ریال سرمایه گذاری در این کار‌گاه‌ها صورت گرفته است.

مطابق بررسی‌های آماری انجام شد، ارزش تولیدات کارگا‌ها در این دوره بالغ بر ۱۲ هزار و ۲۹۳ میلیارد ریال و ارزش افزوده شرکت‌های تعاونی صنعتی در این دوره بالغ بر ۳هزارو۶۲۶ میلیارد ریال بوده است

طرح آمار گیری از کارگاه‌های صنعتی ده نفر کارکن و بیشتر کشور همه ساله توسط مرکز آمار ایران به مورد اجرا گذاشته می‌شود و کاربران می‌توانند برای دسترسی به نتایج تفصیلی طرح مذکور به سامانه بازار کار به آدرس www. amarkar. ir مراجعه نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز