خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت؛

تجمع اعتراضی كارگران قند و تصفیه شکر اهواز در مقابل استانداری

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۹۳

بیش از ۸۰ کارگر این کارخانه بیش از ۲۲ ماه است که به سبب بلاتکلیفی کارخانه و تعطیلی خط تولید، حقوق نگرفته‌اند.

بیش از ۸۰ کارگر کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز صبح امروز - یکشنبه ۱۲ آذرماه- در اعتراض به عدم دریافت حقوق و مزایا و سایر مطالبات ۲۲ ماهه خود در مقابل درب ورودی ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند.

هوشنگ طاهری، عضو شورای اسلامی کار کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز که در این تجمع حضور یافته بود، به ایلنا گفت: بیش از ۸۰ کارگر این کارخانه بیش از ۲۲ ماه است که به سبب بلاتکلیفی کارخانه و تعطیلی خط تولید، حقوق نگرفته‌اند.

او افزود: یکی دیگر از دغدغه‌های این کارگران، عدم پرداخت حق بیمه‌ و تمدید نشدن دفترچه‌های درمانی‌شان است.

به گفته این فعال کارگری ۳۰ نفر از کارگران متقاضی بازنشستگی این واحد تولیدی که در آستانه بازنشسته شدن هستند نیز به جهت اینکه لیست بیمه‌ای معوق و جاری این کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است در این خصوص دچار مشکل شده‌اند.
طاهری ادامه داد: مالکیت این کارخانه در گذشته بر عهده بانک ملی و ملت بوده که با افزایش مشکلات، این واحد تولیدی با تصویب هیات دولت به وزارت صنایع جهت راه اندازی مجدد واگذار شد.

نماینده کارگران قند و تصفیه شکر اهواز ادامه داد: با این وجود این کارخانه به جهت مشکلات مدیریتی و مهم‌تر از آن واردات بی‌رویه قند و شکر و همچنین بی‌توجهی مسئولان استانی تعطیل شده است و ۶ نفر از اعضای هیئت مدیره آن به دلیل بلاتکلیفی کارخانه و اینکه از جانب دولت حمایت نمی‌شوند به طور دسته جمعی استعفاء داده‌اند.

او با اشاره به اینکه تا کنون کارگران این کارخانه چندین بار جهت دریافت مطالبات قانونی خود دست به تجمع زده‌اند، اظهار داشت: با اینکه تجمع و اعتراضاتی در خصوص حل مسائل صنفیمان انجام داده‌ایم متاسفانه تاکنون با بی‌توجه‌ای مسئولان مواجه شده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز