خبرگزاری کار ایران

یك فعال صنفی در واكنش به اظهارات سحرخیز:

متوسط حقوق معلمان کمتر از یک میلیون تومان است

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۵۸

چكیده:‌ «سخنان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش توهین آمیز است./ معلمان خوشحال می‌شوند شرایطی فراهم شود که به جای مسافر کشی در ساعات بیکاری، ۶ روز هفته را به طور تمام وقت در مدرسه حضور داشته باشند./ این مقام دولتی برای زیاد نشان دادن افزایش حقوق معلمان در ۳ سال گذشته، رقم اولیه را کمتر و رقم فعلی را بیشتر از حد واقعی اعلام کرده است.»

یک فعال صنفی معلمان با توهین آمیز خواندن اظهارات روز گذشتهٔ «ابراهیم سحرخیز» معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، بیان کرد: متوسط حقوق معلمان به ازای ۲۴ ساعت کار هفتگی در مدارس دولتی، ماهانه کمتر از یک میلیون تومان است.

«محمود بهشتی لنگرودی» در این باره به ایلنا گفت: بخش عمدهٔ صحبت‌های آقای سحر خیز به عدم اطلاع صحیح ایشان از نظام‌های آموزشی و نظام‌های پرداخت در سراسر جهان بر می‌گردد. اینکه گفته شود حقوق معلمان به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده غیر قابل قبول است. شاید سقف حقوق برخی معلمان به این عدد برسد اما متوسط حقوق معلمان کمتر از یک میلیون تومان است.

وی در ادامه، گفتهٔ آقای سحرخیز مبنی بر اینکه حقوق معلمان در زمان شروع به کار «حاجی بابایی» وزیر آموزش و پرورش، ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان بوده است را نادرست خواند و بیان کرد: این مقام دولتی برای زیاد نشان دادن افزایش حقوق معلمان در ۳ سال گذشته، رقم اولیه را کمتر و رقم فعلی را بیشتر از حد واقعی اعلام کرده است.

این فعال صنفی با اشاره به این سخن معاون وزیر آموزش و پرورش که «کارمندان دولت از شنبه تا پنجشنبه و در حدود ۴۴ ساعت کار می‌کنند در حالی که معلمان حدودا ۳ بار در هفته در مدرسه حضور دارند و تابستان‌ها نیز تعطیل هستند»، ساعت کاری معلمان را بیش از ۲۴ ساعتی دانست که در مدارس حاضرند و گفت: معلمان در بقیهٔ ساعت‌ها باید مطالعه و تحقیق کنند و در اختیار دانش آموزان باشند. معلمان خوشحال می‌شوند شرایطی فراهم شود که به جای مسافر کشی در ساعات بیکاری؛ امکانات آمورشی، پژوهشی و رفاهی در اختیارشان گذاشته شود تا ۶ روز هفته را به طور تمام وقت در مدرسه حضور داشته باشند.

به گفتهٔ آقای بهشتی لنگرودی، ساعت کاری معلمان در همهٔ کشورهای جهان، همین حدود است و حقوقشان نیز بر اساس این ساعت کاری تنظیم می‌شود.

این فعال صنفی معلمان در پایان ضمن غیر قابل قبول خواندن سخن معاون وزیر آموزش و پرورش که گفته بود «دستمزد معلمان از کارمندان تمام وزارتخانه‌ها بیشتر است» اظهار داشت: کارمندان بسیاری از وزارتخانه در ساعت کاری که برایشان معین شده حقوق بالاتری از معلمان دریافت می‌کنند و این در حالی است که مطابق نتیجهٔ تحقیقات مرکز پژوهش‌های مجلس، در سراسر جهان حقوق معلمان از حقوق کارمندان بالا‌تر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز