خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در استان کردستان هشدار داد:

افزایش تمایل كارگران جوان برای مهاجرت به كردستان عراق

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۲۱

چکیده: «70 درصد جمعیت كردستان را كارگران تشكیل می دهند/ حدود 60 درصد از نیروهای كار جوان درصدد مهاجرت به اقلیم كردستان هستند/ شرایط سخت زندگی دلیل این مهاجرت است».

 یک فعال کارگری در استان کردستان گفت: به دلیل نبود فرصت‌های شغلی بخش قابل توجهی از كارگران جوان این استان راهی شهر‌های اقلیم كردستان در كشور عراق می‌شوند.

«عباسعلی صفری» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: 70 درصد از نیروی کار استان را کارگران تشکیل می‌دهند.

عباسعلی صفری با بیان اینکه دلیل مهاجرت حدود 60 درصد از اهالی این استان به اقلیم كردستان پیدا كردن شغل است؛ گفت: طی چند سال اخیر به سبب افزایش مشکلات در زمینه کسب کار تعداد مهاجرین نیروی کار به ویژه به شهرهای کرکوک،سلیمانیه واربیل کشور همسایه عراق بیشتر شده است.

او با اشاره به اینکه معضل استان کردستان بیکاری وکسب اشتغال است، افزود: جوانان جویای کار این استان مجبور هستند شهر و دیار خود را به امید یافتن فرصت های شغلی و زندگی بهتر ترک کنند و راهی شهرهای مرزی کردستان عراق شوند.

این فعال کارگری اضافه کرد: این افراد در آنسوی مزر به مشاغل مختلفی همچون کارگری ساده، كار ساختمانی و... مشغول‌اند.

به گفته صفری، در شرایطی كه هزینه‌های زندگی در ایران روز به روز افزایش می‌یابد تمایل جوانان جویای كار برای مهارجرت بیشتر می‌شود.

او در خاتمه خطاب به مسئولان استانی و کشوری گفت:قبل از آنکه موضوع مهاجرت نیروی کار که سرمایه های اصلی صنعت داخلی کشور هستند تبدیل به یک معضل شود چاره اندیشی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز