خبرگزاری کار ایران

علی‌رغم پیش‌بینی‌ها؛

پرواز وزیر كار به ژنو/ افزایش مزد تا بازگشت عباسی معطل می‌ماند

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۷۴

چكیده: «هرچند فعالان کارگری پیش از این نیز اعلام کرده بودند که افزایش حقوق خوار وبار و مسکن کارگران نمی‌تواند آن‌ها را از ادامه پیگیر‌های حقوقی در دیوان عدالت اداری بازدارد، اما انكار سفر پیش بینی شده وزیر کار به اجلاس ژنو در نوع خود قابل تأمل و مطالعه است.»

درحالی که طبق وعده‌های مکرر «اسدالله عباسی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ریاست شورای عالی کار را برعهده دارد، قرار بود جلسه وی‍ژه این شورا به منظور افزایش حقوق بن و مسکن کارگران برگزار شود، با سفر صبح روز گذشته این مقام دولتی به ژنو وعده افزایش حقوق مسکن و خواروبار کارگران بازهم بی‌سرانجام باقی ماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد اسدالـله عباسی صبح روز گذشته (سه شنبه ۲۱ خرداد ماه سال ۹۲) عازم سوئیس شد تا در راس هیات ۳۱ نفره نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولتی در یکصدو دومین کنفرانس سالیانه سازمان جهانی کار شرکت کند.

غیبت دو هفته‌ای عالیترین عضو شورای عالی تعیین دستمزد در کشور درحالی است که بنابر وعده‌های مکرر وی قرار بود شورای عالی کار در فاصله یک ماه گذشته طی نشستی ویژه در خصوص افزایش مبالغ مربوط به حقوق مسکن و خوار و بار کارگران تصیمیم گیری کند.

با وجود آنکه وزیر کار هفتم خرداد ماه در آخرین اظهارتش در خصوص همزمانی جلسه ویژه شورایعالی کار با نشست ویژه سازمان جهانی کار به خبرنگار ایلنا اطمینان داده بود که این همزمانی تاثیری بر تصمیم گیری در خصوص افزایش دستمزد‌ها ندارد اما با این حال این امر محقق نشد.

به باور فعالان کارگری، دلیل این وعده بی‌سرانجام اسدالـله عباسی از ابتدا تنها کوششی برای فرونشاندن واکنش اعتراضی بی‌سابقه‌ای بوده است که امسال جامعه کارگرای ایران با طرح شکایت در دیوان عدالت اداری علیه افزایش ناچیز و غیر قانونی دستمزد‌ها نشان داد.

هرچند فعالان کارگری پیش از این نیز اعلام کرده بودند که افزایش حقوق خوار وبار و مسکن کارگران نمی‌تواند آن‌ها را از ادامه پیگیر‌های حقوقی در دیوان عدالت اداری بازدارد، اما انكار سفر پیش بینی شده وزیر کار به اجلاس ژنو در نوع خود قابل تأمل و مطالعه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز