خبرگزاری کار ایران

صبح امروز مقابل سازمان تامین اجتماعی رخ داد:

تجمع كارگران نساجی سیمین در اعتراض به بخشنامه جدید مشاغل سخت

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۸۴

چكیده: «سازمان تامین اجتماعی در تازه‌ترین بخشنامه مربوط به اجرای قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور شرایطی را تعیین كرده است كه به موجب آن بازنشستگی كارگران نساجی سیمین منتفی شده است.»

جمعی از كارگران كارخانه نساجی سیمین اصفهان، صبح امروز در اعتراض به محروم شدن از مزایای قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور در مقابل سازمان تامین اجتماعی تهران تجمع كردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این كارگران كه در كارخانه نساجی سیمین اصفهان با شرایط سخت و زیان آور اشتغال دارند، خواهان بازنشستگی پیش از موعد در چارچوب قانون مشاغل سخت و زیان آور هستند.

گفته می‌شود دلیل تجمع امروز این كارگران مخالفت سازمان تامین اجتماعی با بازنشستگی پیش از موعد این كارگران بوده است.

به گفته «اصغر برشان» دبیر اجرایی خانه كارگر استان اصفهان هم اكنون حداقل یكصد كارگر كارخانه نساجی سیمین اصفهان دارای شرایط استفاده از قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور هستند.

این مقام كارگری افزود: با این حال سازمان تامین اجتماعی در تازه‌ترین بخشنامه مربوط به اجرای قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور شرایطی را تعیین كرده است كه به موجب آن بازنشستگی كارگران نساجی سیمین منتفی شده است.

به گفته برشان در بخشنامه جدید سازمان تامین اجتماعی آمده است كه كارگران مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور برای استفاده از مزایای بازنشستگی پیش از موعد نباید در سوابق كاری خود دارای وقفه باشند.

وی بابیان اینكه در بخشنامه قبلی سازمان به چنین موضوعی اشاره نشده بود گفت: از آنجا كه كارخانه نساجی سیمین اصفهان چند سال پیش برای بازسازی و تغییر ساختار مدتی تعطیل و كارگران به صورت موقت به صندوق بیمه بیكاری معرفی شده بودند، این كارگران با سوابق فعلی خود امروز نمی‌توانند پیش از موعد بازنشسته شوند.

دبیر اجرایی خانه كارگر استان اصفهان گفت: بر اساس بخشنامه جدید مدتی كه كارگران این كارخانه مقرری بگیر بیمه بیكاری بودند جزء سوابق سخت و زیان آور محسوب نشده و به همین دلیل در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی با بازنشستگی آنها مخالفت می‌كند.

به موجب قانون مشاغل سخت و زیان آور، كارگران كه قصد استفاده از مزایای بازنشستگی پیش از موعد را دارند باید یا بصورت متوالی دارای 20 سال سابقه و یا بصورت متناوب دارای 25 سال سابقه كار در مشاغل سخت و زیان آور را داشته باشند.

در سالهای اخیر سازمان تامین اجتماعی با كمبود منابع مالی مواجه بوده است و به نظر می‌رسد كه بخشنامه جدید سازمان در همین رابطه صادر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز