خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگری انتقاد كرد:

۵ سال محرومیت از برگزاری راهپیمایی حق‌طلبانه روز كارگر

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۴۱

خلاصه:‌ «سازمان تامین اجتماعی به حیاط خلوت دولت تیدیل شده است/ كارگران در دوران جنگ ۳۰۰ تومان به عنوان بن کارگری دریافت می‌کردند و با‌‌ همان مقدار به راحتی زندگی خود را می‌چرخاندند.»

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری از حضور «مدیران اتوبوسی» بر مسند ریاست سازمان تامین اجتماعی که «دانش بیمه‌ای» ندارند انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «حسن صادقی» در هفتمین جشنواره اعطای نشان خدمت به قانون کار که به مناسبت روز جهانی کارگر  برگزار می‌شد گفت: سازمان تامین اجتماعی به حیاط خلوت دولت تبدیل شده است. چرا این سازمان با توجه به تورم ۳۱ درصدی اعلام شده از سوی بانک مرکزی، افزایش ۲۵ درصدی مستمری بازنشستگان را به دولت پیشنهاد می‌دهد؟

وی با اشاره به استدلال مدیران سازمان تامین اجتماعی که می‌گویند «دولت توان پرداخت بیش از این میزان افزایش مستمری را به بازنشستگان کشوری و لشگری ندارد» بیان کرد: این مساله چه ربطی به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی دارد؟ آقای مرتضوی باید مادهٔ ۹۶ قانون تامین اجتماعی را اجرا کند در غیر این صورت، راه شکایت برای بازنشستگان باز است.

این فعال کارگری، وضعیت معیشت کارگران در «دولت جنگ» را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: کارگران در آن دوران، ۳۰۰ تومان به عنوان بن کارگری دریافت می‌کردند و با‌‌ همان مقدار به راحتی زندگی خود را می‌چرخاندند.

صادقی با انتقاد از کسانی که زمانی «ته ماندهٔ لیوان آب احمدی‌نژاد را شفا بخش می‌دانستند» و اینک گذشتهٔ خود را فراموش کرده‌اند و در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نامزد انتخابات شده‌اند، اظهار داشت: من حاضرم در «صدا و سیمای غیر ملی و حزبی» که به جای رصد مشکلات کارگران ایرانی، مشکلات کارگران اروپایی را پوشش می‌دهد، با آنان مناظره کنم.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگری در پایان اظهار داشت: ۵ سال است که از برگزاری راهپیمایی‌های حق طلبانه محروم هستیم. امسال در صورتی که مجوز راهپیمایی به ما ندهند اجتماع خواهیم کرد و کارگران با حضور خود، روز کارگر سال ۹۲ را سبز می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز