خبرگزاری کار ایران

محجوب با اشاره به خاستگاه روز جهانی كارگر:

هنوز در برخی نقاط ایران حق ۸ ساعت كار روزانه رعایت نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۸۰

خلاصه: «انتظار داریم که همگان حق تاریخی هشت ساعت کار روزانه را برای کارگران به رسمیت بشناسند/ انتظار داریم که همگان این حق تاریخی هشت ساعت کار روزانه را برای کارگران به رسمیت بشناسند.»

دبیر کل خانه کارگر گفت: با گذشت بیش از یک قرن از اعتراض تاریخی کارگران شیکاگو به طولانی بودن ساعات کار هنوز هم در برخی نقاط دنیا از جمله ایران کارگران از حق هشت ساعت کار روزانه محروم‌اند.

علیرضا محجوب در نشست مشترک روز گذشته تشکلهای کارگری و کارفرمایی که به مناسبت پنجمین روز از هفته کارگر سال ۹۲ برگزار شد، گفت: انتظار داریم که همگان این حق تاریخی هشت ساعت کار روزانه را برای کارگران به رسمیت بشناسند.
این فعال کارگری بایادآوری اینکه اعتصاب و اعتراض تاریخی اول ماه مه سال ۱۸۸۶ کارگران شیکاگو برای کاهش ساعات کار روزانه بعد‌ها در سال ۱۹۱۹ در قالب نخستین مقاوله نامه سازمان جهانی کار تصویب شد، گفت: باگذشت سال‌ها امروز مناسبت روز اول ماه مه به فرصتی برای بیان دیگر خواسته‌ها و مطالبات صنفی کارگران تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه برخورداری از تامین اجتماعی یکی از دغدغه‌های مشترک کارگران و کارفرمایان است، گفت: هرچند برخورداری کارگران از بیمه‌های اجتماعی در ایران سابقه طولانی دارد اما در سالهای گذشته این مسئله به یکی از نگرانی‌های جامعه کارگری تبدیل شده است.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه دلیل این نگرانی نقش پررنگ و مداخله جویانه‌ای است که به موجب قانون به دولت داده‌شده است، گفت: امروز کارگران و کارفرمایان با تعامل می‌توانند برای اصلاح ایراداهای قانونی چاره اندیشی کنند.
وی تاکید کرد: کارگران و کارفرمایان با پرداخت حق بیمه، تامین کننده اصلی منابع مالی سازمان تامین اجتماعی هستند و به همین دلیل نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت سازمان دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز